Krijg zyxel nas nsa310 niet aangesloten op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik wil een zyxel nsa 310 via mijn wrt54gl router aansluiten op mijn netwerk.
De zyxel zit met een snoer aangesloten op de router,als ik het configuratieprogramma vanaf cd start wordt de zyxel gevonden en zie ik ook het toegekende ip adres.
Echter loopt het programma vast tijdens de configuratie.
Als ik de zyxel rechtstreeks benader via http://nsa310/ kom ik in het admin inlogscherm,als ik het wachtwoord invul en verder ga loopt alles weer vast.

Iemand een idee wat er fout gaat?

Laatst bewerkt:
de pc/laptop die je gebruikt om de NAS te benaderen is die ook bekabeld op de router aangesloten of draadloos? Voor configuratiedoeleinden altijd bekabeld op de router koppelen (en best het draadloze deel vd pc/laptop tijdelijk uitschakelen).
Krijg je bepaalde foutmeldingen? Of is het altijd op hetzelfde punt dat je vastloopt?

de pc zit via de kabel op de router aangesloten.
zodra ik de configuratie start krijg ik na een tijdje een configuratie time out,probeer het opnieuw.

ik heb in de router gekeken of het aantal connecties klopte(niet te weinig)
verder kom ik niets raars tegen.

Kan ik een dergelijke nas ook rechtstreeks op de pc aansluiten om te kijken of dat werkt of kan het alleen via een router?

Via een omweg is het blijkbaar toch gelukt.
Ipv de configuratie te doorlopen heb ik via het"manage device"scherm in kunnen loggen en een volume op de schijf kunnen maken en tevens een firmware update kunnen doen.

Er spelen nog wel andere zaken maar daar zal ik een ander topic voor aanmaken,dat heeft volgend mij niets meer met installatie te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan