Kringloopbedrijf zoekt hulp met wipen

Status
Niet open voor verdere reacties.

infoaktief

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2014
Als kringloopbedrijf krijgen we regelmatig computers binnen die nog gebruikt kunnen worden door mensen die zich geen nieuwe computer kunnen veroorloven. Om te voorkomen dat privacy gevoelige informatie op de harde schijf blijft staan wipen we eerst de harde schijf en installeren we Linux. Omdat deze werkwijze enige kennis van zaken vergt en ook veel tijd kost willen we dit proces graag automatiseren.

In onze optiek zou het ongeveer als volgt moeten:
Wij plaatsen dan bijvoorbeeld een USB stick of een CD-Rom of een diskette in een computer plaatsen en dan zou het proces van wipen en Linux installeren automatisch moeten verlopen. Als het proces klaar is kan de volgende computer worden geplaatst et cetera.

Als je ons wilt helpen (kan ook tegen een kleine vergoeding) wil je dan contact met ons opnemen.

Je zou eens kunnen kijken op fogproject.org
Dat is Open-Source computer cloning software.

Op mijn werk gebruiken we dat ook als we veel computers moeten installeren.
Ik heb alleen ervaring met 1 op 1 clonen van gelijke systemen.
Hoe het zit met drivers etc op verschillende systemen weet ik niet.

Misschien dat het schoon maken van de HD's te automatiseren is maar het opnieuw installeren zeker niet.

Alle PC's zijn verschillend. Ander moederbord, ene keer Intel andere keer AMD, andere videokaart, andere geluidskaart, andere chipset voor de netwerkkaart en USB-poorten, klonen gaat dan echt niet lukken.

Het opnieuw installeren zal echt handwerk worden wil je werkende PC's over houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan