Kritiek op Norton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ach....
Als je alles moet geloven wat er op internet staat..:confused:

trouwens, ik gebruik nooit meer Symantec producten....
toch wel slechte ervaringen mee.

groet

Rob

Norton AV is idd niet zo geweldig. Ik had Norton en moest soms met Housecall nog virussen verwijderen, die Norton dus niet had gevonden. Het is de bekende naam, waar veel mensen intrappen.
Advies: Gewoon een gratis scanner downloaden.

Meeste bezoekers op dit forum met een virusprobleem hebben geen virusscanner of Norton.
Neem Kaspersky!

Heb ik ook....
het eenige nadeel is dat het wel verschrikkelijk lang doet over een systeemscan....(uurtje of 3....)

Rob

Gewoon deze nemen.
Gratis, goed, heeft een e-mailscanner, belast het systeem niet en een systeemscan duurt 10 - 20 minuten.
Gebruik deze al jaren en het eerste virus moet nog binnen komen. :)

Guus.

Ben overgestapt van Norton naar Kapersky tot volle tevredenheid en het wekelijkese scannen gebeurt op de achtergrond. Ik merk er niet zoveel van.
kapersky komt er ook als beste uit bij PCM en consumentenbond

Geplaatst door Guus abc
Gewoon deze nemen.
Gratis, goed, heeft een e-mailscanner, belast het systeem niet en een systeemscan duurt 10 - 20 minuten.

Guus.

zweer ook bij AVG. Norton kon geen 4russen vinden en had problemen met SP2. AVG geinstalleerd en deze kon 4 4russen vinden. Eenvoudig in gebruik en automatische opdate bij het starten.:thumb:

Nou, dan zal ik wel de enige zijn die erg tevreden is met Norton. Ik merk niet echt dat het systeem vertraagt en vorige week kwam sinds jaren het eerste virus binnen. En wel, net die ene keer dat ik met Internet Explorer bezig was. Geeft wel te denken...

Beste mensen,

Hebben jullie ook een oordeel over avast antivirus?

Wil deze gaan gebruiken,ook omdat 'ie in het nederlands is, of bevelen jullie liever een ander virusscanner aan?

Alvast bedankt.

Mijn pc was al zo goed als volledig opgestart, maar ik kon nog geen applicaties opstarten. Norton stond met een rood kruis in de systemtree. Het duurde enkele minuten maar naar mijn gevoel uren eer Norton zich activeerde, het rode kruis verdween en mijn systeem bruikbaar werd. Dus toch wel degelijk een zware aanslag op de vrije bronnen van mijn pc. Tevens had ik wel eens dat Norton mijn systeem ging scannen terwijl ik Battlefield 1942 aan het spelen was, liep gelijk mijn spel een stuk langzamer, nee geef mij maar AVG, maar smaken verschillen dus ieder zijn smaak/keuze hoor.
:D

Geplaatst door Sidi
Nou, dan zal ik wel de enige zijn die erg tevreden is met Norton. Ik merk niet echt dat het systeem vertraagt en vorige week kwam sinds jaren het eerste virus binnen. En wel, net die ene keer dat ik met Internet Explorer bezig was. Geeft wel te denken...

Ik heb ook jaren Norton gebruikt en nooit enig probleem ondervonden. Alleen het opstarten van de pc ging wat langzaam.

Heb echter al wel vaak bij anderen problemen gezien met Norton, met name als het programma verwijderd en/of opnieuw geïnstalleerd moest worden. Norton volledig verwijderen is vaak een heel moeizaam proces...

Geplaatst door Guus abc
Gewoon deze nemen.

Guus.

hoor overal goede verhalen over dit programma.
maar waar ik bang voor ben (en misschien onterecht)is dat als er nieuwe virussen uitkomen hun daarop niet zo snel inspringen.
de makers verdiennen er tenslotte niet hun geld mee(zou dus wel een klubje hobbyisten zijn denk ik)want het is een freeware programma.

en zou norton echt zo slecht zijn?
volgens mij is het grote nadeel van norton, is dat het veel aan je systeem vreet
en ik denk zelf dat norton heus wel de virussen onderschept.(teminste dat hoop ik)
het is zo'n grote organisatie en die kunnen denk ik zich niet permiteren om constant slechte produkten op de markt te brengen.
dan is symantec denk ik snel over de kop want als dat zo zal zijn koopt niemand meer norton

als jullie zeggen dat ik totaal de bal mis trap neem ik dat aan van jullie.
wat ik hierboven geschreven heb is echt een gevoelskwestie.
maar als avg echt zo goed is waarom zal ik dan €50,- neertellen voor norton als een freeware programma beter zou zijn.
maar mijn vader zij vroeger altijd:goedkoop is duurkoop en hij heeft vaak gelijk gehad.
vandaar dat ik (te)voorzichtig ben:D

Beste Goldvinger,

AVG is niet altijd gratis, alleen voor particulieren, het zelfde geldt overigens voor bv Anti-Vir.
Bedrijven betalen voor het gebruik en jij en ik kunnen als particulier gratis meeliften. :)

Meer info kun je op hun sites vinden.
AVG en een direct linkje naar de gratis versie
Anti-vir

Laatst bewerkt:
Ik gebruik sinds jaar en dag Norton en nog nooit wat virussen betreft problemen gehad. Wél vind ik dat Symantec zéér slordig omgaat met foutmeldingen. Echt er achter komen waarom iets niet werkt in een Norton-produkt lukt niet. Uiteindelijk blijft een herininstall over als je na een dag zooien het toch niet kan oplossen. En verder zouden er aparte produkten (en niet zoals nu ingebakken) moeten komen zoals AntiSpam, Ouderlijk Toezicht, Reclame onderdrukken, Privacycontrole en ook Antispyware etc, het maakt een Norton-produkt onnodig zwaar en dus wordt je systeem langzamer. Ik heb nóg een versie van NIS 2004 maar ik twijfel of ik dit installeer na de abo-periode van deze versie a.s. juli. Vermoedelijk ga ik wat experimenteren, al of niet gratis. Mocht daar ook niet echt een toppertje uitkomen dan wordt het waarschijnlijk alleen de AV van Norton samen met een Sygate of ZoneAlarm firewall.

Ach ik heb schoenen gehad van 259 gulden, waren binnen twee maanden afgesleten. Loop nu op schoenen van de Scheunenreus a 20 euro en dat doe ik al bijna twee jaar. Gebruik al bijna 10 jaar een goedkope droger van toe 400 gulden terwijl mijn ouders een dure AEG droger hadden van meer als 1000 gulden en deze was vlak buiten de garantie kapot. Wat is wijsheid, het scheelt in iedergeval een hoop geld en heb je trouwens de website van AVG bezocht, lees dat maar eens door www.grisoft.com zie je dat het toch echt een serieus bedrijf is dat naast hun bestaalde versie voor bedrijven/netwerken een iets wat uigekleede versie voor particulieren op de markt brengt en dat voor free. By the Way, ik heb zeker 3 a 4 keer per week wel een update voor AVG dus men werkt er zeker wel aan.

oke dat is duidelijk wat avg betrefd.

maar vinden jullie norton echt zo slecht wat virussen vinden betrefd of ketst het bij jullie af omdat het veel systeemgeheugen vreet.
maar ik denk dat de nieuwere pc daar geen last meer van hebben

Ik had problemen met SP2, Norton werd bij het opstarten niet geactiveerd, dit was handmatig ook niet mogelijk. Opnieuw geinstalleerd, ging paar weken goed en toen weer het zelfde probleem. Ik heb toen Norton verwijderd en AVG geinstalleerd, deze had 4 4russen te pakken, rara hoe kan dat?

Geplaatst door goldvinger
oke dat is duidelijk wat avg betrefd.

maar vinden jullie norton echt zo slecht wat virussen vinden betrefd of ketst het bij jullie af omdat het veel systeemgeheugen vreet.
maar ik denk dat de nieuwere pc daar geen last meer van hebben

Ik denk niet dat Norton qua detectie van virussen slechter presteert dan andere av's. Natuurlijk kan Norton ook wel eens een steekje laten vallen, maar dat geldt ook voor andere av's. Maar Norton is wel een resource hog en daarom niet echt geschikt voor oudere, tragere pc's. En vooral de nieuwste versies van Norton geven wel wat vaak problemen, bijvoorbeeld met LiveUpdate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan