kritieke fout bij plaatsen dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron woodman

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Goedemorgen,

Ik heb een HP Pavilion Laptop
Windows XP, 512 MB intern en een TEAC DV 24we dvd-brander

Als ik een DVD in het laatje leg dan krijg ik een kritieke windows error (zo'n blauw scherm die 2 sec zichtbaar is maar daardoor ook onleesbaar het gaat te snel)

Als oplossing heb ik de hardware verwijderd en opnieuw laten herkennen maar dat mocht niet baten. Ook heb ik de drivers opnieuw gedownload bij HP maar dat helpt ook niet.

Alles werkt perfect maar zodra ik een DVD in het laatje legt start de pc opnieuw op.

Ik heb ook een herstelpunt teruggezet maar dat mocht niet baten.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt voor de moeite

Groet, Ron :thumb:

Heeft hij dit altijd al gedaan? Of kwam het zomaar? Begon hij ook vooraf met kuren als slechter lezen van DVD's?

Hi,

Hij heeft altijd goed gewerkt echter nu na 4 mndn begint dit probleem.

Ik heb nu een aantal stappen doorlopen en ben nu zo ver dat als ik op "deze computer" klik er D:\DVD-RW staat. Wanneer ik dan bijv. een cd erin plaats zie ik cd-rom D: staan maar geen bestanden.

Dat gebeurt ook als ik er een DVD in plaats.

Ik heb ook in de registry een aanpassing gedaan by H_LOCAL_MACHINE/HARDWARE/SYSTEM/SERVICES/CDROM/autorun=1

maar dat helpt ook niet, ook als dit op 0 staat

In ieder geval is het probleem opgelost dat ik een kritieke error krijg

bedankt voor je reactie
:thumb:

nog steeds niet goed werkend

ik heb contact gehad met HP. Deze gaf aan dat het in de drivers zit. Ik heb de hardware en de drivers verwijderd en inderdaad na het opnieuw opstarten werkt de DVD-spler weer.

Echter als ik de volgende dag weer een dvd in mijn laatje leg dan krijg ik weer de zelfde problemen dat hij de cd of dvd niet herkent.

HP geeft aan dat ik windows opnieuw moet installeren. Maar ja ik heb alleen een dvd-speler en geen floppy/diskettestation. Hoe krijg ik eenschone installatie van Windows voor elkaar. Volgens mij alleen door een format te geven maar dat gaat toch niet vanuit windows?

M.a.w. hoe kan je een c-schijf opnieuw formatteren zonder een floppy diskette station?

Alvast bedankt

Groet, Ron
:rolleyes:

typisch helpdeskantwoord... zijn ze weer een dagje van je af :D Beetje erg brute oplossing voor een paar rotte drivers...

Hebben ze ook verteld wèlke drivers niet goed zijn? Zou wel makkelijk zijn, want dan kan je tenminste het probleem oplossen ipv windows opnieuw installeren en vervolgens tot de conclusie komen dat je het voor niks hebt gedaan als na 4 maanden je blauwe scherm weer terug komt...

Heb je onlangs nieuwe software/drivers geïnstalleerd (vlak voor het probleem begon)?
Heb je onlangs hardware toegevoegd? (intern/extern)

Hi Sarvo...,

Nee. niet dat ik weet. Hardware heb ik niet toegevoegd. Software van alles en nog wat. Ik heb geprobeerd om via systeemherstel terug te gaan naar een bepaald punt. Maar dat loste alleen het blauwe scherm op.

De drivers heb ik verwijderd en weer laten toevoegen door windows dat leek dus goed te werken maar na een nieuwe herstart moet ik opnieuw de drivers verwijderen en installeren.

THNX voor je reactie, Ron

Je hebt het over de drivers.... drivers van welk apparaat bedoel je?

sorry dat ik zo laat reageer maar helaas heb ik thuis geen internet aansluiting meer. Binnenkort verhuizen vandaar.

De drivers van de DVD-rewriter. Via apparaatbeheer verwijderd.

Bij opstart wordt de harware gevonden en opnieuw geinstalleerd.

Dan komt nu de grootste grap: voor dvd/cdromspelers zijn geen drivers vereist en die kan je dus ook niet updaten :)
Het zou me niks verbazen als er gewoon een mankement zit in je dvdbrander.
Je hebt namelijk 4 lasers in je brander zitten, een voor de audio//data cd's, een voor het lezen van dvd's en een om de dvd's te branden en een om gewone cd's te branden (correct me if I'm wrong).
Goede kans dat de laser die dvd's moet lezen kapot is of niet juist functioneert. Heb je al eens een andere dvdspeler/brander geprobeerd? Als het dan wel goed is, ligt het dus niet aan windows of een driver, maar gewoon aan je speler ;)
Heb je er al eens een schoonmaakcd in gedaan om de lenzen te reinigen?

lijkt me wel aannemelijk wat je daar zegt. Ik had al zoiets van ze spelden me van alles op de mouw om er vanaf te zijn, maar goed.

Die schoonmaak tip ga ik maar eens uitproberen

Wat ik nog wel raar vindt is dat als ik de drivers door windows laat installeren, (door de hardware, softwarematig te laten verwijderen) en opnieuw te laten herkennen het wel werkt?!?

Dit geldt zowel voor een DVD als voor een CD

Ik ga het met een schoonmaak cd proberen

Bedankt maar weer voor je moeite

Groet, Ron
:thumb:

opgelost !

Ik heb inderdaad mijn harde schijf opnieuw geformatteerd en windows XP opnieuw geinstalleerd.

Alles werkt weer perfect !

Toch raar, ik weet niet waar het aan gelegen heeft maar in ieder geval werkt het nu al een paar dagen goed, DVD of CD levert geen leesproblemen meer op.

Had Helpdesk HP toch gelijk

In ieder geval bedankt voor het meedenken

Groet, Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan