KRK rokit in-game Ruis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkekip1

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Hallo forumleden,

Ik heb onlangs KRK rokits thuis: rp5 g3 is hun type. Maar nu stuit ik op een probleem de ruis heb ik opgelost als je de volume tehard open draait op de luidsprekers zelf. Maar nu als ik elke game open heb ik een ruis Bij League Of Legends heb ik een meer een tune en Bij Gmod Echt een ruis een soort wind. Hoe los ik dit op?? Heb wel even gegoogled maar daar stond geen geldig of direct antwoord? Dus ik vraag het zelf maar eventjes, ik las wel iets over groundloop?

Hey,

Ja ik heb precies ook de krk rp5 g3. Ik gebruik ze voor zowel producen als gaming en al die andere media dingetjes.

De enige oplossing is:

- Volume van allebei de KRK's via de achterkant ( dus de krk zelf niet via je pc ), op 1/5 of 1/4 zetten dus 25 % volume ongeveer. En dan de volume van je pc allerhoogst. Dan hoor je de geruis miniem.

Maar als producer word ik gek tijdens het producen. Hele dikke geruis, weet je letterlijk niet wat je moet EQ dan.

De geruis wordt dus veroorzaakt door 2 'signalen' die niet gebalanceerd zijn. Waarschijnlijk heb jij net als mij een kabel van 2x RTC of die andere input naar 1x 3,5 jack.
Die 2 KRK signalen moeten gebalanceerd zijn en met zo een kabel lukt dat niet, daarom dat we de geruis horen. Maar jah ik ben er al gewend aan :P

De ECHTE oplossing is dus koop een soundcard , die balanceerd de signalen wel namelijk en ook is een hele hogere kwaliteit qua geluid. Maarja ze kosten wel duur hehe ..

Ik spaar nogsteeds voor een goeie externe soundcard:D

Begrijp ik het goed dat je bij het ene spelletje wel ruis heb en bij de ander niet? (Zeer vreemd)
Indien altijd ruis kun je het volgende uitproberen om te checken of het niet aan je speakers (monitors) ligt.
Trek alle kabels uit de KRK behalve de voeding kabel. Heb je dan op redelijk volume (1/2) nog ruis?
Indien nee, dan zou een gebelanceerd uitgang (audio interface) kunnen helpen.*
Indien ja, probeer de KRK eens op een geaard wandcontactdoos (dus met van die pennetjes) aan te sluiten, heb je het dan nog?
Indien ja, dan zal een gebalanceerd audio interface ook niet helpen, de versterkers in je speakers maken ruis.
Indien nee, sluit de boel weer aan (maar nu op een geaard wandcontactdoos) en luister of je dan nog ruis heb.
- Indien ja, kun je een audio interface met gebalceerd uitgang en juiste kabels proberen.
* Voorbeeld. Audio interface. Kabels (voor deze interface).
- Indien nee, opgelost. :)

Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb zelf de speakers in het zwart.
Een xlr kabel van goeie kwaliteit vermindert de ruis.
Ik krijg ook een lichte ruis als ik mijn muis beweeg.

Het is mij niet duidelijk of dit een (nieuwe) vraag is of input op de bestaande vraag, maar toch.
Een xlr kabel van goeie kwaliteit vermindert de ruis.
Als de geluidskaart waarop het word aangesloten een gebalanceerd uitgang heeft wel. (En dan alleen tegen de ruis welke de kabel zou kunnen oppikken)
Anders maakt het niks uit.
Ik krijg ook een lichte ruis als ik mijn muis beweeg.
Ingebouwde geluidskaart of extern (via USB)?
Indien geluidskaart via USB voeding krijgt kan het zijn dat deze "vervuild" spanning krijgt.
Drivers updaten (ook je muis driver indien deze niet standaard zijn) een voldoende grote voeding in de computer of anders extern gevoede USB hub kan helpen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan