Kruidvat/kijkshop of A-merk tablet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Wie kan er een goed advies geven over het volgende:

We willen voor onze kids tablets kopen (2 stuks).

De vraag is alleen, gaan we voor de goedkopen Kruidvat/Kijkshop tablet, of kiezen we voor een A-Merk (GEEN APPLE!!!)

De specificaties op papier tussen de budget en A-Merk tablet liggen vaak dicht bij elkaar maar ik snap natuurlijk wel dat de A-Merken toch wel ergens beter moeten scoren dan de budget-tablets.

Wie heeft ervaring met beide en wat zou je advies zijn?? Het zou dan om 10inch tablets gaan.

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.
Nossie
 
Als je een A merk kan kopen, zou ik voor de Samsung gaan.

Ik hoor geen goede dingen over die goedkope merken van het Kruitvat of Kijkshop.
 
2 buren die beide een B merk hebben gekocht en beide nu over gegaan op de Tab van Samsung zegt mij genoeg. De "look and feel" van A merken alleen al trekt mij over de streep.....
 
tja ik moet het doen met vooral plaatjes omdat ik door mn gezond veelal aan huis gebonden ben en niet vaak in winkels kom.
Dus ik ben op internet een speurtocht begonnen en vandaar dus ook hier mijn vraag...dus 'looks en feel' is voor mij wat lastig.

Kijk mijn eerste keus zegt ook een A-merk, maar ja....als ik ergens iets gelijkwaardigs/goed genoeg voor mn kids kan kopen dan is mijn keus snel gemaakt.
Dus vandaar ook de vraag naar ervaringen van gebruikers van A-merken en budget-tablets...

Ben er wel achter gekomen dat bij een aantal budget-tablets niet standaard de Android Market/Play Store is geinstalleerd en dit ook niet zo maar te doen is.
Hiervoor is wat 'hack-werk' vereist wat weer de garantie laat vevallen.

Maargoed, het heeft geen haast...misschien komen er richting de feestdagen leuke aanbiedingen (....of worden ze juist duurder... :) )

Zie graag nog wat reacties/ervaringen/adviezen.

mvrgr.
Nossie
 
Is de Nexus 7 geen leuke oplossing? Niet te duur, in combinatie met perfecte specificaties. Echter is het geen 10 maar 7".
 
Laatst bewerkt:
@AnonymousDutch Ja die had ik ook gezien idd. Maar wat je zegt, een 7inch.
Ze willen er toch ook weleens een filmpje op kijken, dan lijkt 7inch weer zo klein.
Heb wel al eens gehoord dat er een Nexus 10 in aantocht is maar wanneer weet ik niet.
En die is dan natuurlijk ook weer wat duurder, maar misschien wel het wachten waard.
 
Het is uiteindelijk toch de Samsung Tab2 10.1 geworden.
Ben in de mogelijkheid geweest om naar een stad te gaan en het apparaat gevoeld en gebruikt.

Wat een bagger zit er trouwens tussen die B-merken (nou eerder Z-merken).
Sommige zoals Yarvik zien er best nog wel aardig uit maar missen vaak de Google Playstore, wat trouwens meer van de B-merken hebben, die hebben een eigen app-store. Ik heb er eentje in mn handen gehad, als je daar je vingers aan de achterkant had dan zag je dat in het scherm. (Geloof die van Kruidvat)

Wat me uiteindelijk heeft doen beslissen om voor de Samsung te gaan is idd het 'gevoel', de mooie beeldkwaliteit (want dat is echt minder bij B-merken, ook A-merken zoals Asus en Sony vond ik veel minder mooi beeld) en hoe soepel Android loopt.

En bij Samsung verwacht ik ook nog wel de update van ICS naar Jelly Bean (afgaande op de berichten op internet).....dat is bij andere ook altijd nog maar afwachten.

Dank voor jullie advies en ik ben blij dat ik de (voor mij)zware reis heb genomen naar de stad.

mvrgr.
Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan