• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kruisje moeten waarden worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Zie attach (macro's mogen uitgeschakeld blijven). Je ziet een tabel die de scores weergeeft van 5 deelnemers (score 1 t/m 3).
De scores worden ingevoerd door het zetten van een x-je (of ander teken) in de desbetreffende cel.
Het zetten van dit x-je moet resulteren in een score in de gele resultaatkolom waarvan de grafiek wordt gemaakt. Dus als ik een x-je in C3 zet moet dit als resultaat "1" in F3 geven.
Essentieel is dat een niet ingevulde waarde niet in de grafiek opgenomen wordt.
Kan dat en hoe krijg ik het voor elkaar?

Bijlagen

probeer eens met het volgende
voor de formule in F12 gebruik je
=AANTALARG(C12:E12)

Nu telt hij het aantal tekens wat in de cellen van het bereik staat.

Hij telt nu inderdaad het aantal argumenten, maar daar ging het niet om. De waarde die bovenaan de kolom staat moet weergegeven worden dus 1, 2 of 3. Ik begin te vermoeden dat ik met programmacode moet gaan werken...

Dag Jos

Ik denk dat met het bestandje in bijlage jouw probleem is opgelost (zonder VBA). Althans gedeeltelijk want ik weet niet direct hoe je ervoor zorgt dat wanneer niets is ingevuld voor een bepaalde deelnemer dat niet opgenomen wordt in de grafiek

Groeten

BBB

nog een keer

Het bestand was blijkbaar niet mee de eerste keer.

Bijlagen

Het verkrijgen van de juiste uitkomst in de resultaat kolom is het probleem niet, daar zijn meerdere mogelijkheden voor. BBB heeft er al één gegeven.

Maar wat wél een probleem is, is het niet weergeven van de waarde in de grafiek, ook al staat er niets. Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt, omdat Excel hoe dan ook iets invult in de grafiek als de cel inhet bereik gevuld is. Met een waarde óf met een formule, hij vult m toch in.

Beste mensen, het zag er goed uit zeker de optie van bbb. Maar inderdaad de cel F12 lijkt leeg maar er zit een formule achter dus wordt de waarde 0 in de grafiek gegeven. Het lukt alleen als de cel echt leeg is. Ook moeten de punten in de grafiek nog met elkaar verbonden worden. Maar toch bedankt en uiteraard sta ik nog open voor suggesties.

Dag Jos

Heb de oplossing gevonden voor het probleem: vervang in de formule de dubbele quotes "" door #N/A (zonder quotes !!!) en de lege cel (waar nu #N/A staat) zal niet geplot worden op de grafiek. Oogt misschien niet zo schoon maar dat is wel op te lossen met een conditionele opmaak.

veel succes

BBB

Hee, da's een slimme, die moet ik onthouden. Heb je dat zelf bedacht of ergens opgezocht?? Ik ken nl de toevoeging van dat soort codes niet.

Als ik dat doe geeft Excel een foutmelding van de formule :-(

Dag Jos

Heb jij een nederlandstalige Excel misschien ?
Probeer dan een met #N/B in plaats van #N/A

Groeten

Stef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan