• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kruisje omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een lijst met daarin de maanden van het jaar, en een aantal taken welke op verschillende maanden moeten worden uitgevoerd.
In welke maand of maanden waarin deze taken moeten worden uitgevoerd, worden aangegeven met een kruisje (x).
Graag zou ik op een ander sheet een overzicht van taken willen krijgen per maand, de bewuste taken zouden onder elkaar moeten weergegeven.
Als een taak naar een andere maand wordt verplaatst, moeten de taken welke nog wel in deze maand staan wel onder elkaar weer aansluiten.
Ik weet niet of dit allemaal mogelijk is, ben al een tijdje opzoek naar iets dergelijks maar kan niets vinden waar ik mee verder kan.
Mijn hoop is dus hier op gevestigd.
Heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt

Bijlagen

Filter

@sylvester,
Dank voor de snelle reactie.
Maar helaas de functie filter wordt niet herkent of bestaat niet.

voorbeeld

Ik heb wel iets gevonden waar ik volgens mij wel iets mee kan, maar ik krijg de formule in C10 t/m C27 niet goed.
Bij dit voorbeeld zou het eigenlijk zo moeten zijn dat ik in D5, via gegevens validatie, uit de lijst de maand kies.
En dat in het bereik C10 t/m C27 de taken worden aangegeven.
Momenteel is het precies andersom, je kiest een taak en vervolgens worden de maanden aangegeven waarin een kruisje is opgenomen.
Ik krijg het, met mijn zeer beperkte kennis, maar niet aangepast, misschien dat het voor 1 van jullie het z.g. fluitje van een cent is .....ik hoop het

Bijlagen

Wacco, als je niet vermeld welke excel je gebruikt , ga ik er vanuit dat je 365 gebruikt.

als dat niet zo is probeer dan deze:
Code:
=INDEX(Data!B:B;KLEINSTE(ALS(Data!$C$3:$C$29="x";RIJ($C$3:$C$29);9999);RIJ(A1)))
het is een matrix formule.
dus afsluiten met ctrl shift enter
daarna naar beneden trekken

Laatst bewerkt:
@sylvester,

Wederom bedankt, formule werkt perfect.
Hartelijk dank voor de snelle reactie en prima oplossing.
Kan nu weer verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan