Kruisje uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tannasg

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Is er een manier om gebruikers te dwingen om de knop Afsluiten te gebruiken, in plaats van dat ze het kruisje rechtsboven gebruiken?
Met andere woorden, kan ik, net als de minimize en maximize boxes, ook het kruisje weghalen, of in ieder geval de bijbehorende handeling uitschakelen?

als je het kruisje wilt weghalen kan je dat (vb6, probly ook 200x) met een API doen. Wat makkelijker is, is zoiets:

Code:
[COLOR="SeaGreen"]'vb6[/COLOR]
Dim bExitGood as boolean

Sub CmdExit_click(..)
   bExitGood = true
   unload form1
end sub

sub form1_unload(...)
if bExitGood = true then
   [COLOR="seagreen"]'eventuele extra code, anders hier niets[/COLOR]
else
   [COLOR="seagreen"]'unload is via de kruisje-rechtsboven, dus unload NIEt[/COLOR]
   cancel = 1
end if

end sub

het is een voorbeeld, maar zoiets zou moeten werken I guess

In vb.net kan je bij je form de property ControlBox op false instellen. Dan haal je alles in je titelbalk behalve de titel weg, dus het icoontje, de max- en minimaliseerknop, en de sluitknop.

Waarom wil je afdwingen je eigen knop te gebruiken? Ik dee het vroeger ook altijd, maar heb veel reacties van gebruikers gekregen dat een gewone sluitknop toch aangenamer is. En je kan alle code die je normaalgezien bij die button click event uitvoert bij je form closing event zetten ;)

Ahhh bedankt.

Ik zat zelf eigenlijk ook te twijfelen aan het kruisje, 'het hoort er nou eenmaal bij'.
Maar wist niet waar ik de code dan moest laten (zoals het herladen van een listview op een andere form).

Nu wel :) cheers for that!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan