Kruisjes ipv getallen optellen in tabel in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een tabel in Word, waar door locaties kruisjes in worden gezet. Het zou handig zijn als deze kruisjes vervolgens automatisch worden opgeteld. Nu weet ik dat dit mogelijk is in excel. Maar tot nu toe is het me nog niet gelukt om in Word kolommen met kruisjes op te kunnen tellen. Is dit mogelijk? Of kan Word alleen getallen optellen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,
Linda

Hallo allemaal,

Ik heb een tabel in Word, waar door locaties kruisjes in worden gezet. Het zou handig zijn als deze kruisjes vervolgens automatisch worden opgeteld. Nu weet ik dat dit mogelijk is in excel. Maar tot nu toe is het me nog niet gelukt om in Word kolommen met kruisjes op te kunnen tellen. Is dit mogelijk? Of kan Word alleen getallen optellen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,
Linda

Ik laat altijd een excelwerkblad invoegen.
Je kunt ook met word rekenen maar ik vind het nog al omslachtig, met control F9 en om te berekenen druk je op F9.
Je moet wel de functie berekenen activeren.

Ga naar het tabblad INVOEGEN en kies SNELONDERDELEN in de groep TEKST. Klik vervolgens op VELD, FORMULE en tik een rekensom in, bijvoorbeeld =500/12 (zorg er wel voor dat er een = voor staat), en klik op OK. Het resultaat verschijnt nu in het document, je hebt ook de optie count en zo maar dat is uit proberen.

Ik laat altijd een excelwerkblad invoegen.
Je kunt ook met word rekenen maar ik vind het nog al omslachtig, met control F9 en om te berekenen druk je op F9.
Je moet wel de functie berekenen activeren.

Ga naar het tabblad INVOEGEN en kies SNELONDERDELEN in de groep TEKST. Klik vervolgens op VELD, FORMULE en tik een rekensom in, bijvoorbeeld =500/12 (zorg er wel voor dat er een = voor staat), en klik op OK. Het resultaat verschijnt nu in het document, je hebt ook de optie count en zo maar dat is uit proberen.

Bedankt voor de snelle reactie!
Het probleem is alleen dat ik moet werken met een tabel die al bestaat, ik kan deze tabel niet zo maar in excel kopieren en dan plakken, want dan vervormt de tabel.
Ik zal dus echt in Word de kruisjes moeten optellen... helaas. Toch bedankt :)!
linda

Bedankt voor de snelle reactie!
Het probleem is alleen dat ik moet werken met een tabel die al bestaat, ik kan deze tabel niet zo maar in excel kopieren en dan plakken, want dan vervormt de tabel.
Ik zal dus echt in Word de kruisjes moeten optellen... helaas. Toch bedankt :)!
linda

Kun je een voorbeeld bestandje zonder gevoelige info neerzetten om er naar te kijken.

Je kunt ook nog bij zoeken het teken opgeven, teken markeren, dan geeft hij wel aan hoeveel van die tekens er zijn, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar toch.

Nog wat gevonden
http://translate.googleusercontent....&twu=1&usg=ALkJrhgoQFUtK-jyQaL4X7eDrb6HvgfeKA

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan