kruistabel met totalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimmunnecom1980

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Beste,

Zit met waarschijnlijk een stom probleem waarschijnlijk. Maar bij db in bijlage wil ik een kruistabel maken maar het lukt van geen kanten.
Ik wil een overzicht in een rapport per artikel (hier overal 63.01, maar kan wijzigen in toekomst) en per module nr.
dus als voorbeeld:

art. 63.01

module 10

gemeente bedrag vastgelegd bedrag betaald bedrag openstaand (vastgelegd-betaald)
Aalst
Beveren
enz
Totaal Totaal Totaal

module 11

gemeente bedrag vastgelegd bedrag betaald bedrag openstaand (vastgelegd-betaald)
Aalst
Beveren
enz
Totaal Totaal Totaal

module 12

Aalst
Beveren
enz
Totaal Totaal Totaal

Ik heb 2 querys gemaakt
Wil die samenvoegen in 1 query maar krijg dan iets raars.

Wie kan me de stappen zeggen om dit te krijgen? Want zit hier al een paar uur vanalles te proberen...... :confused:

ontzettend bedankt

groeten,

Kim

Bijlagen

Kruistabel

En waarom wil je hier een kruistabel van maken?

Het lijkt mij dat je een query kunt maken waarin je alle benodigde velden opneemt. Vervolgens kun je in je rapport regelen dat er gegroepeerd wordt op artikelnummer, module etc. Zet dan bijvoorbeeld voor artikelnummer de groepering op kopregel en je krijgt een aparte sectie voor informatie over het artikel.

Dat groeperen is geen probleem maar de gegevens in één query krijgen van de query Q-rapportmodules_sombedragbetaald en de query Q-rapportmodules_somvastgelegdbedrag lukt me niet en waarschijnlijk is dat omdat er niet voor elke gemeente iets betaald is.
Dus daarom dacht ik aan een kruistabel met bovenaan aan een aparte kolommen vastgelegdbedrag en daarnaast sombedragbetaald en dan een berekende kolom van vastgelegd-betaald. En als rijen de verschillende gemeenten.
En in het rapport zou ik eers groeperen op artikel want dat is altijd hetzelfde en dan modulenr.
Zou u eens kunnen kijken naar de in bijlage db?

groeten,

Kim

Bijlagen

Voorbeeld

Kijk eens in het voorbeeld bij query1, daar krijg je elke gemeente te zien, ongeacht of er bedragen in de andere tabellen zijn ingevuld. Kun je zelf verder uitbouwen.

Bijlagen

Bedankt!
Waarom krijg ik als ik de query opnieuw maak alleen de records waarvoor
een vastl en betaling is gebeurd?
Hoe hebt u dat gedaan dat voor elke gemeente het erop komt?
En hoe kan ik het aanpassen dat er automatisch een nul komt te staan zodat ik een berekend veld ernaast kan maken met openstaand saldo

groeten,

Kim

Outer join

Dat ligt aan het jointype van de relatie. Als je een relatie maakt van de ene tabel naar de andere, dan staat deze standaard ingesteld op alleen records waarvan de gekoppelde waarde in beide tabellen overeenkomt. Je kunt dit echter veranderen in de eigenschappen van de relatie. Er komt dan een pijltje naar links of naar rechts bij te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan