Kruistabellen en null waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waldorf79

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2011
Office versie
magDer
Even een klein vraagje.
Hoe maak ik een kruistabel wijs dat ipv een blanco een effectieve 0 moet weergegeven worden?

Met Opmaak van het veld. Dus in de eigenschappen van het Waardeveld de Notatie instellen op: 0;\-0;0;0

Als je in je kruistabel ontwerp het veld Waarde selecteert, en op de knop <Eigenschappen> klikt, kun je de Notatie van het veld aanpassen. Daar vul je de notatiecode in. Klik je verkeerd, en zie je de Query-eigenschappen of Tabeleigenschappen, dan kun je alsnog op het veld klikken om de eigenschappen te zien.

Wel ik dacht het inderdaad ook via eigenschappen te kunnen oplossen, maar het probleem zit hem dat de 'ontwerpmodus' standaard de SQL weergeeft en dat ik dus direct naar de query-eigenschappen wordt verwezen. Maw ik kan dus geen velden selecteren...

Hoe ziet die kruistabel er dan uit? Normaal gesproken kun je, als je een kruistabel query maakt, toch gewoon velden uit tabellen en/of queries selecteren en dan aangeven of het een Rijkop, Kolomkop of Waardeveld is? Kortom: hoe heb je de kruistabelquery dan gemaakt?

Ik geef via de kruistabel-wizard idd eerst mijn rijkop, kolomkop en waardeveld in. Maar op het einde vd wizard vraagt ie om de query te bekijken of om het ontwerp te wijzigen. Als ik hier ontwerp wijzigen selecteer, dan kom ik in SQL terecht ipv de ontwerpmodus? Vervolgens kan ik mijn view-mode (linksbovenaan) enkel wijzigen tussen Tabel, Kruistabel of SQL...

En hoe ziet de sql code er dan uit?

Code:
SELECT [Decide Winner Query].Name, [Decide Winner Query].Nmb, [Decide Winner Query].Date, [Decide Winner Query].Winner
FROM [Decide Winner Query]
ORDER BY [Decide Winner Query].Name;

Zo dus.

De kruistabel maakt wel totalen en dergelijke, maar die staan dus niet in de SQL-weergave.

Dit is geen kruistabelquery, maar een gewone selectiequery.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan