kruiswoordpuzzels maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Weet iemand een programma om zelf kruiswoordpuzzels te maken?

Ik heb gegoogled en er al een tiental gedownload. Maar een aantal zijn progs om puzzels op te lossen, andere zijn alleen in het Engels, of dan werkt de Nederlandse taalmodule weer niet.

Wie geeft me de goede tip?

Met Visual Basic kun je zo'n puzzel maken. Natuurlijk kun je behalve met VB ook andere programmeertalen gebruiken, zoals php, perl, tcl... noem maar op. Maar om ermee te beginnen is VB naar mijn oordeel wel de eenvoudigste manier om het te kunnen maken. Het is maar, dat ik niet al te veel tijd heb, anders zou ik er wel eentje voor je gemaakt hebben. Het is heus geen goedkoop excuus van mij door te zeggen dat ik niet veel tijd heb.

Maar eens zou je toch zelf moeten leren hoe iets te programmeren. Dit topic had je anders ook niet geopend.

Dennis.

@Lucia: ik kan maar niet bij het prog zèlf komen, alleen bij die uitleg. Jij wel?

@Dennis: nee, dat gaat boven mijn pet.

Ik weet dat er progjes zijn waarbij je de vraag moet opgeven, het antwoord opgeeft. Het prog maakt er dan een passende kruiswoordpuzzel van zodat je zelf horizontaal en vertikaal niet kloppend hoeft te maken. Dat doet dus het prog.
Ik wéét dat het bestaat, heb het wel eens op mijn pc gehad, maar heb het niet meer.
Maar om het te vinden...

O, bedoel je dat zo, marianneke.

Ik zou echt niet weten waar je zo'n prgramma kunt vinden. Mocht ik er één vinden, dan laat ik het je zeker weten.

Succes dan verder.

Dennis.

Maar de vraag blijft dus:
een kruiswoordpuzzel-maker die (ook) overweg kan met de Nederlandse taal.

Ik zal nu even proberen te vinden op het Web. En hoop van harte dat ik er één vind.

Dennis.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Sorry, dat ik het nog niet helemaal bekeken heb. Ik hoor het wel. Of ben je op die site ook al geweest?

Dennis.

O ja, moet even weg.

Laatst bewerkt:
Hier was ik nog niet geweest, Dennis.
Maar ook dit is weer een site waar je complete puzzels zèlf kunt oplossen / downloaden. Niet wat ik zoek dus.

Moeilijk hè....

Ja, zeker moeilijk. Men zegt: "De aanhouder wint" Maar of dit bij mij wel op gaat betwijfel ik. Zal straks wel even verder zoeken.

Dennis.

Jaaa, dat ziet er goed uit.
In ieder geval Nederlands als taal in te stellen!

Maar ik heb niet door hoe het werkt en de Help is weer in het Engels. Ik weet niet of jij hier zelf ook wat mee gedaan hebt? Kun je me anders even wat tips geven om het aan de gang te krijgen, want met dat Engels kom ik er niet.

Ik zie dit wel zitten, KaWouter, ik ga er eens mee stoeien.

Weet je misschien ook wat die andere onderdelen zijn?

Ik ben er zelf ook nog mee aan het stoeien....

Maar de ondedelen die ik "begrijp" zijn:
* Kruiswoord puzzel
* Meerkeuzen vragen
* Mix van alles wat

ik zelf begrijp er ook nog niet veel van maar ga er ook even mee stoeien.....
vooral dat je een html bestand ervan kan maken is erg grappig (F6)

crossword forge

Wat moet er precies in het Nederlands ?? Zelf gebruik ik Crossword Forge : dan moet je gewoon een vraag intypen, een antwoord intypen, en het progje maakt van al die antwoorden een kruiswoordpuzzel...... De woorden "horizontaal" en "verticaal" kun je in tekst aanpassen enzo naar Nederlands.... Of is dat niet wat je bedoelt ???

De probeerversie is te downloaden op http://www.solrobots.com/, dus kijk eens ?

Tjonge HLD, dàt was dus het progje wat ik ooit onder de naam Crosswordz op mijn pc heb gehad. (las ik op de site dat dat de voorganger was, en deed meteen een belletje rinkelen)
Supereenvoudig progje, en doet precies wat ik bedoelde.

Ik ben nog niet verder met dat HotPotatoes en wil dat ook eens uitvogelen, maar ik ben met dit laatste prog zéér geholpen.

Dus bedankt HLD en ook de anderen, voor jullie hulp en moeite! Ik kan aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan