kubuntu probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Dag luiden!
ik had sinds vorig jaar Kubuntu op een oude pc staan, waarmee ik heel veel kon. Door omstandigheden heb ik die pc een maand of wat niet kunnen gebruiken, en toen ik er wel weer mee wilde werken stopte de functionaliteit als ik naar /home of internet wilde gaan. Kreeg een foutmelding dat een bepaald onderdeel niet gestart kon worden of niet aanwezig was. (stom genoeg niet genoteerd welk onderdeel) Heb toen besloten de installatie cd opnieuw erin te stoppen, alles geformatteerd, en gaan met die.... , niks dus, krijg geen internet, geen sound en geen printer. Nou was de sound altijd al een moeilijk ding, werkte de halve tijd niet, maar internet en printer hebben altijd gewerkt. Iemand een idee?
Heb ook nog de live versie gedraaid, die heeft ook geen internet, sound en printer, Gek genoeg kan ik met een live cd van PCLinuxOS wél internetten, maar ook daar geen sound (trouwens een doodnormale soundblaster audigy kaart). Schijnt dat pc's nog eigenwijzer zijn als ik.:)

Hey,

Heb je wel de laatste versie van Kubuntu gepakt?
7.04 ;)

Ciao :cool:

Ik heb alle mij beschikbare versies geprobeerd, te weten 6.01, 6.06 en 7.04, bij geen enkele krijg ik geluid, ethernet of printer aan de praat.

hardware is een oudere pc met gigabyte moederbord, amd duron800 256Mb sdram ATI video en audigy geluid en een ethernetkaartje van linksys (is tulip).
het erge is dat het voorheen gewoon redelijk draaide, en nu niet meer te installeren is.:mad:

Wat ik een keer bij een oud pc'tje heb gedaan is met Gparted live cd alles leeggemaakt.
Toen opnieuw geinstalleerd.

En als je nu eens Mandriva probeert?
Die heb ik laatst ook eens geinstalleerd en steekt ook erg netjes in elkaar.
Vooral met de closed source drivers springt hij goed om (iets wat in Ubuntu 7.10 strakjes ook prima word aangepakt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan