kun je microsoft,net framework zonder problemen wissen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
omdat verbinding tussen mijn pc en mijn mobiele telefoon niet meer te herstellen lijkt kreeg ik onderstaand begin van een oplossing aangereikt.

. Gaat u naar Start > Configuratiescherm > Programma's en Onderdelen > Onderdelen in of uitschakelen en vink dan bij Microsoft .NET Framework alle componenten aan en sla dat op.


ik krijg de helpdesk niet meer te pakken daarom leg ik de vraag hier maar neer. kun je dit zomaar doen zonder andere toepassingen te verstoren? wat is bovendien 'opslaan'? daar kun je toch alleen verwijderen?
 
het antwoord is dus duidelijk! maar hoe kan iemand dan dit advies geven? wat zou bedoeld zijn met het aanvinkken van alle componenten?
 
Met het aanvinken van alle componenten bedoelen ze hoogstwaarschijnlijk de onderliggende opties van .NET in Start > Configuratiescherm > Programma's en Onderdelen > Windows Onderdelen in of uitschakelen. Windows was missende in die zin en dit is misschien de reden dat je het niet kon vinden. Er staat daar bijvoorbeeld onderdelen als "Windows Communication Foundation HTTP Activation". Deze is nodig om de MSMQ HTTP Support te kunnen gebruiken wat op zijn beurt weer zorgt voor de communicatie tussen servers/processen. Je kunt ze eens aanzetten (bij alle .NET's) om te zien of dit het communicatie probleem met je telefoon oplost. Of de software die de telefoon gebruikt deze daadwerkelijk nodig heeft durf ik niet te zeggen.
 
Met het aanvinken van alle componenten bedoelen ze hoogstwaarschijnlijk de onderliggende opties van .NET in Start > Configuratiescherm > Programma's en Onderdelen > Windows Onderdelen in of uitschakelen. Windows was missende in die zin en dit is misschien de reden dat je het niet kon vinden. Er staat daar bijvoorbeeld onderdelen als "Windows Communication Foundation HTTP Activation". Deze is nodig om de MSMQ HTTP Support te kunnen gebruiken wat op zijn beurt weer zorgt voor de communicatie tussen servers/processen. Je kunt ze eens aanzetten (bij alle .NET's) om te zien of dit het communicatie probleem met je telefoon oplost. Of de software die de telefoon gebruikt deze daadwerkelijk nodig heeft durf ik niet te zeggen.

dat het woord windows missing was, had ik al ontdekt. Maar ik kom met je antwoord (waarmee ik blij ben, dank daarvoor) niet echt verder. Wat als ik op het scherm ben is er toch maar éen optie en dat verwijderen? ik zie windows communication enz ook niet staan
kun je me nog iets verder op weg helpen?
 
neen dat krijg ik niet, er zit niks meer 'onder' zoals bij jou! ik zie nu pas dat ik niet het bestandje heb dat door Samsung is genoemd, maar dat het heet: Microsoft.NET. Framework 4 Client Profile. Het is geinstalleerd in 2010.
dus daar is niks aan veranderd en heeft heeft, zoals gemeld, ook ooit gewerkt.
Of heb ik per ongeluk iets verwijderd?
Werk jij overigens voor/namens Microsoft?
 
Microsoft partner inderdaad. Ik weet niet precies wat je bedoelt met "ik zie nu pas dat ik niet het bestandje heb dat door Samsung is genoemd". Maar mijn vermoeden is dat de software van Samsung gebruik maakt van .NET. Het is bij dat soort programma's wel belangrijk dat de juiste versie van dot net op de pc is geïnstalleerd. Er kunnen namelijk meerdere versies van .NET worden geïnstalleerd om zo de benodigde bibliotheken beschikbaar te hebben voor .NET applicaties.

Ik zou in eerste instantie eens nagaan welke versie het Samsung pakket vereist. Je kunt er daarna eens voor kiezen om .NET even helemaal weg te halen met deze tool: http://tinyurl.com/dotnetclean

En daarna te installeren via Windows Updates of deze website: http://www.microsoft.com/net
 
ik zal bij samsung informeren, als dat deze week niet meer lukt, dan hoor je een paar weken niets van mij, want ik ga met vakantie.
anders hoor je morgen nog van mij.
he he, eindelijk goede info namens MS. ik kon en kan daar niet mee werken: amper contact en onduidelijke informatie. dit gaat de goede kant op, maar wel vreemd dat je via deze weg aan ondersteuning moet doen..
je hoort van mij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan