Kun je voor een tweede keer installeren op nieuwe hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Ik heb een legale versie van XP en die wil ik installeren en registreren. Over een poosje koop ik een nieuwe PC. Kan ik daar vervolgens opnieuw XP installeren en registreren?
 
Op bijna alle nieuwe PC's zit tegenwoordig XP al mee geïnstalleerd.
En nee, je kan het product (XP dus) maar één keer activeren :).
 
XP professional is op bedrijven gericht, dit kun je dus ook meerdere keren activeren (echter alleen via telefoon), XP Home speciaal voor consumenten (thuis) gebruikers dus kun je maar 1 keer activeren.

Zo heb ik het althans altijd begrepen (en ervaring mee gehad).

Groeten,
 
Het is een XP PRO en de nieuwe PC die ik wil, bestaat uit losse componenten die ik zelf in elkaar ga zetten. Er is geen XP daarbij. Dus ik moet het doen met mijn huidige XP.

Maar hoe zit het dan als je Xp geînstalleerd hebt en je daarna een nieuw mobo en/of de processor gaat plaatsen. Xp werkt dan gewoon door?
 
En als je nu onverhoopt moet formateren, wat dan?
 
zou ik niet aanraden... Win XP registreerd alle componenten in de kast dus ook je mobo en CPU, pas installeren als alles erin zit, je HDD inpluggen, Bios op First Startup Device: cd-rom zetten en dan pas installeren.. weet je zeker dat het goed werkt, bovendien kun je nog 'n keer registreren via telefoon. (nummer op box/mapje)

Groeten,
 
Frans heeft daar dus ook een punt..... niet aan te raden!
 
Xp Home kan je meerdere male activere hoor, op verschillende computer.
Als het niet via internet lukt moet je belle, heel simpel alleen je moet eerst een code van ong 40 cijfers doorgeve en daarna krijg je een code van ong 40 cijfers terug en die moet je op je computer invoere
 
naja.. dan kan het bij XP Home ook... alleen bij XP Pro wist ik het zeker...
 
Geplaatst door thaans
Frans heeft daar dus ook een punt..... niet aan te raden!
Was meer eigenlijk een vraag als een opmerking :)
Ik heb nl momenteel een multiboot met 98SE en XP (home versie) en was wel benieuwd hoe dit ging werken als ik van de multiboot af wilde en alleen XP erop.
Ging mij dus meer erom hoe dat dan zit met dat 1x activeren.

[edit] antwoord staat er al geloof ik [/edit]
 
Raar eigenlijk. Je koopt een PC. Je instaleert en registreert xp. Na verloop van tijd wil je je PC eens updaten en je koopt een snellere mobo, processor, videokaart enz.
Wat gebeurt er dan eigenlijk werkelijk als je de Pc met je nieuwe onderdelen start? Geeft Xp dan een melding? En welke dan? Blijft Xp wel werken? Of blijf je alleen maar verstoken van verdere automatische updates?
 
waar vind ik die 40 cijferige code dan???
Ik zie alleen bij mijn cd een product key

Tevens staat op de cd
Niet geschikt voor verkoop of OEM distributie,

hetgeen betekent???
 
Toen ik probeerde voor de 2e keer te activere deed mijn internet het nog niet, en toen kon ik kieze om Xp via telefoon te activere en toen moest ik een code opschrijve en die door belle, daarna kreeg ik een 40-cijferige code terug en die moest ik invoere.
En dat was het :)
 
Mijn off win xp home hoef ik niet te registreren alleen de product key invoeren en klaar (in een compaq)
 
Xp en installeren op andere pc

M$ staat wel toe dat je een aantal onderdelen vervangt tot een bepaald aantal.

Zelfs als je een nieuwe pc laat samenstellen dan is het mogelijk om de oude Xp (of dat nu Home of prof is) te installeren op de nieuwe.

Wel dien je dan Windows van de oude pc te verwijderen.

M$ is daar buiten verwachting vrij soepel in.

Grtz.
 
Als je gaat formatteren blijft je HW hetzelfde, je kan Windows dus opnieuw activeren omdat jij nog steeds de gebruiker met de licentie bent.
In principe kan je home ook maar op 1 PC activeren! Dat is het nut er ook van, en daarom was er ook zoveel ophef over. Mensen met een thuisnetwerkt moesten meerdere licenties kopen. Het is idd zo, als je op grote schaal nieuwe HD koopt (mobo, proc, etc) dan zal Windows zelf weigeren. Dan kan je bellen, als je dan Windows gewoon gekocht hebt heb je ook een certificaat van echtheid. De mensen van M$ aan de telefoon kunnen er dan voor zorgen dat je Windows het weer gewoon doet :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan