Kunnen AVG en Norton samen op een computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelvl

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
19
zie vraag hierboven

ik heb de betaalde versie van Norton 2007 ofzoiets. maar ik wil graag AVG erop,omdat die beter is dan Norton..
kunnen ze samen of moet ik Norton verwijderen?
 
Voor alle antivirusscanners geldt: Slecht 1 exemplaar instaleren, meerdere antivirus programma's bijten elkaar en zorgen voor een traag draaiend systeem.


Als het gaat om antispyware programma's is dit geen probleem.
 
zie vraag hierboven

ik heb de betaalde versie van Norton 2007 ofzoiets. maar ik wil graag AVG erop,omdat die beter is dan Norton..
kunnen ze samen of moet ik Norton verwijderen?

Als je enige criterium is: AVG béter dan Norton ..... dan gewoon Norton blijven gebruiken. Want AVG is niet beter (of slechter) dan Norton.
 
aha
mijn vader heeft AVG en die vind alle virussen, en ik heb norton en ik vind niets, terwijl ik zeker weet dat er virussen in mijn laptop zitten.
 
Als je vader andere site's bezoekt.....
kun je meer virussen verwachten.

Maar alleen Hitmanpro kun je naast de huidige draaien, en ik zou Norton eerst via hun website verwijderen zodat er geen rotzooi achter blijft en dan pas AGV 8.5 installeren.
Ook de Free is nu in Nederlands te downloaden.
 
oke, dus als ik hitmanpro installeer kan ik norton ook gewoon houden?
 
Ik draaide het online ernaast op een besmette PC met verouderde Norton en na het schoonmaken heb ik deze verwijderd en Anti Grisoft Virus Free 8.5 geinstalleerd.

Hitmanpro II is voor online scannen en volgens mij dus geen permanente beveiliging.
Ik gebruik dit voor de grote schoonmaak omdat installeren op besmette PC meestal moeilijk of onmogelijk is.

Dus met deze schoonmaken, verwijderen en dan AGV Free 8.5 erop.
 
Hitman pro is een schil om allerlei programma's heen. Iets wat wel gewijzigd is met de laatste versie. Zelf zou ik die nooit op mijn pc moeten hebben, zie de eerste link die ik gaf wat er zou kunnen gebeuren na een scan met Hitman pro.
 
okee, ja dat wil ik al helemaal niet

maar dat met malwarebytes e.d. heb ik al gedaan, en die vind ook niets.
SuperantiSpyware vind alleen tracking Cookie, en dat vind Norton zelf ook al.

maar het is toch zo dat virusscanners Trojans heel vaak niet herkennen?
dat las ik ergens of zo.
 
Wat is je probleem dan? Je geeft niet aan dat je van een bepaalde trojan last hebt. Anders even scannen met de online scanner van Kaspersky, zoals ik je gesloten topic aangegeven is.
 
ja okee, zal mijn best doen
maar dan moet je je eigen virusscan uitzetten.. moet ik dan hem helemaal uitzetten of alleen dat ie niet scant ofzo

sorry dat ik niets snap en zo.. maar ik maak me gewoon zorgen om mijn laptop
 
Klik met rechts op het icoontje van Norton en kies voor disable realtime scanner. Weet even niet wat er precies staat, omdat ik Norton al heel lang niet meer gebruik.
 
er staat alleen:

Open Norton Protection Center
en
Change Notification Options

ik kan alleen iets vinden over de Firewall uitschakelen...
ook staan er allemaal dingen zoals Virus Protection en daarachter staat Secure.
Als ik op secure klik staat er nog Ignore, maar ik weet niet wat er gebeurd als ik daar op klik...
 
Volgens mij kun je gewoon online scannen. Ik heb er tenminste met NOD32 geen problemen mee als deze nog aan staat.
 
die site loopt vast.. dat ligt niet aan die site, ligt aan firefox die loopt constant vast..

maar in ieder geval bedankt voor je moeite en hulp.. ik laat het wel zo.
 
Even met Internet Explorer de site openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan