KvK of nog niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
113
Hallo,

Ik ga binnenkort een eigen website beginnen waarmee ik geld kan/ga verdienen.
Ik ben (nog) een student op het HBO.

Ik zal op het begin niet veel verdienen aan mijn website maar ik vroeg mij het volgende af:

moet ik mij nu al registreren bij de KvK? Of hoeft dat nog niet?
Ik las op internet dat een student €12000,- per jaar mag verdienen waar hij dan geen belasting over hoeft te betalen.

Ik ben zelf van plan om voorlopig als particulier verder te gaan en later wanneer ik "veel" verdien, naar de KvK te gaan om mij te registreren.

Kunnen jullie mij een eindje helpen door meer informatie te geven hierover?

Mvg,
Slodaatje
 
De grens voor bijverdienen ken ik niet, wat ik wel weet is dat je 3 maanden lang omzet en kosten mag maken voor een nog op te zetten bedrijf. Maw, ga gewoon starten en verdien wat je mag verdienen binnen de grens als student. Houdt wel netjes alle facturen en gemaakte kosten bij (alle zakelijke bonnetjes bewaren!). Op het moment dat je over de grens heen bent, ga je naar de KvK, laat je je registeren en breng je de facturen en bonnetjes van de laatste 3 maanden in je bedrijfje in. Het heeft geen zin om al een bedrijf te starten voordat je (belastbare) omzet en kosten maakt, dat geeft alleen maar gedoe.
 
Inschrijven bij de KvK is niet nodig, maar het kan wel zijn dat je btw-plichtig bent. Als je bijvoorbeeld een website bouwt en iemand daarvoor een rekening stuurt, dan breng je 19% btw in rekening. Die btw moet je afdragen aan de belastingdienst.
Dit staat los van inschrijving bij de KvK. Je kan ook zelfstandige zijn zonder ingeschreven te staan. Meer info: belastingdienst.
 
Hallo,

het wordt geen webshop o.i.d, het gaat een community website worden waar leden m.b.v mollie etc. voor bepaalde mogelijkheden op de website kunnen opwaarderen.

Moet ik dan alsnog een BTW-nummer aanvragen? Ben je dan ook verplicht?