KVM Extender, UTP kabel splitsen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Ik heb nog wat kvm extenders liggen, nu heb ik 1 set 1 op 1 verbonden (meerderen), nu wil ik 1 van deze set gaan splitsen.

transmitter verbinden met utp kabel naar de receiver, werkt. maar ik wil op een 2e werkplek dat beeld (+toetsenbord en muis) ook kunnen zien.
- KAN ik een utp kabel split solderen. kleur op kleur. dus van 1 RJ45 naar 2x RJ45. en dat ik zo ook beeld krijg oop de 2e werkplek. en dus ook hier een receiver plaatsen..

ik heb dit plaatje gevonden, zo als ik het ongeveer bedoel. maar ik ben er niet zeker van, wil natuurlijk ook niet dat de boel kapot gaat,,,

app-vga-split.gif

Zal dit zo gaan, ?

Bijlagen

• app-vga-split.gif
    app-vga-split.gif
    13 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Het loopt niet over IP!...

Het toetsenbord beeld en muis wordt omgezet op de UTP kabel. en op de receiver weer terug gestuurd.
Het gaat niet via een IP adres. een switch zal hier dus ook niet op reageren.

Die splitter van allekabels is nog wel een optie, als het al zou gaan werken.

komt op het zelfde neer wanneer ik zelf 2 UTP kabel's RJ45 Knijp en de bekabeling met de tekst mee (zelfde kant de twist uit) soldeer op een andere kabel met geknepen RJ45. en in het solderen zo veel mogelijk twist inhouden.

Mijn vraag is dus nog steets, kan ik de 2 receiver's aansluiten op 1 transmitter ..

Al dat het niet de bedoeling is dat het kapot zal gaan. hoop ik dat ik het dan wel gewoon zou kunnen testen.

Het werkt niet op IP. ik heb de KVM extender (receiver) aangesloten op een switch. stroom op de kvm extender. en er branden geen led's op de switch voor de verbinding.

Dat werkt dus niet.

is dus 1 op 1. het wordt omgezet en terug omgezet in toetsenbord beeld muis.

EEn kabel split zou ik nog kunnen proberen. zodra ik er zeker van ben dat het niet kapot gaat...

Als de utp kabel alleen als kabel dient en geen utp functie heeft, dan had ik dat verkeerd begrepen.
In dat geval zou ik niet gaan solderen als je voor een paar cent een splitter kunt krijgen.
Kapot gaat volgend mij niets omdat je met lage spanningen werkt, geen kortsluiting maakt en het zaakje spanninggestuurd is en niet stroomgestuurd.

De kabel dient alleen als kabel maar heeft wel de UTP functie. het moet wel betwiste Cat5e of Cat6 kabel hebben, om die afstand van 150m te kunnen overbruggen..

Dus het zal niet kapot kunnen gaan?: Voor dat ik het doe met een vaste splitter maak ik eerst zelf even een

RJ45 -------->RJ45
|
|----------------> RJ45

Kabeltje.

Wat een warboel weer door elkaar.

Dit is dus blijkbaar een KVM over UTP (en dus duidelijk niet IP) oplossing. Vraag is dan of je VGA of DVI aansluiting aan de extenders hebt. Bij DVI zal het splitten zeker niet werken. Bij VGA zou je kunnen proberen, maar of de beeldkwaliteit beter wordt? Vraag me ook af hoe je dat dan met toetsenbord en muis signaal wilt splitsen.

De UTP splitters in de handel zijn bedoeld voor het gebruik van 2 analoge telefoons via 1 reguliere UTP kabel. Zal voor de KVM zeker niks opleveren, omdat er simpelweg 4 draadjes van de UTP in de ene aansluiting zitten en de overige 4 in de tweede aansluiting.

Het zijn KVM extenders hè, keyboard video mouse,...
- misschien er nog nooit van gehoord, dat kan. maar ze bestaan.

Wanneer ik die zou splitten naar een 2e receiver KVM extender Zou het TOETSENBORD en MUIS ook mee moeten gaan.

Ruimte 1 Beheer
Ruimte 2 Werk plek 1 (met split UTP naar ruimte3)
Ruimte 3 Werk plek 2

DVI of VGA. dat zal niks uit moeten maken, over UTP. er zijn ook DVI over UTP het wordt gewoon omgezet, een split (als dit er tegen kan) zou het kwa beeld niks mis mee moeten zijn. Het lijkt mij wel dat de afstand wat minder lang zal worden dan die 150m....

KVM extenders heb ik zelf nog nooit gezien met DVI, ze zullen vast wel bestaan.

bisopn. Je weet er zelf niks van en stelt hier een vraag. En aangezien je niet eens in de gaten hebt dat het wel degelijk uitmaakt of het VGA of DVI is (beter: analoog of digitaal) is het misschien handig goed te luisteren naar de tips alhier.

-Blijkbaar is het VGA dus dan zou je kunnen splitten, voor wat het beeld betreft. Een analoog signaal kun je, weliswaar met kwaliteitsverlies, splitsen. Werd vroeger gedaan met telefonie en televisie in studentenhuizen. Het ging niet kapot en je kon net zo vaak splitten totdat je de kwaliteit van de ruis niet meer acceptabel vond. Als het een PS/2 muis en keyboard betreft kun je die mogelijk ook splitten. Alleen analoog beeld over een niet afgeschermde UTP kabel van 150m. zal waarschijnlijk niet veel opleveren. De oplossingen die ik gezien heb in het wild begonnen na 25m. toch al een zorgelijke kwaliteit te leveren. Is natuurlijk aan jezelf om dit te testen. Daarnaast die je ook nog rekening te houden met de maximale resolutie. Die is voor VGA over UTP niet al te hoog.

-Een digitaal signaal kun je niet splitten. Vergelijk het met een Ziggo/UPC kabelaansluiting. Die kun je ook niet even vooraan in het huis splitsen in meerdere verbindingen.

DVI extender -> https://www.kabeltje.com/dvi-kvm-utp-extender

En voor de serieuze oplossingen -> http://www.42u.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan