kwaliteit hardware laptop testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

haklo

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
8
Ik heb een acer aspire 5920 , opzich bevalt hij nog prima , ik heb nu alleen eigenlijk een nieuwe batterij en een nieuw dvd rw station nodig. Ik vraag me alleen af of de andere onderdelen het niet snel gaan begeven , hij is ongeveer 5 jaar oud. Ik heb er echt geen verstand van , ik lees hier bijvoorbeeld allerlei dingen over temperatuur etc , maar zou niet weten hoe daar achter te komen. Is er een manier om erachter te komen hoe het is gesteld met de kwaliteit van de onderdelen van mijn computer , hoe lang gaan dingen als processors , geheugen , harde schijven etc. gemiddeld mee ?
 
Er zijn eigenlijk al nauwelijks zinnige software tools om hardware te testen als deze al kapot is. Laat staan dat deze kunnen opsporen wanneer je hardware het zal gaan begeven. Het enige wat je kunt doen is je geheugen testen, maar als de laptop nu goed werkt dan is het voor 99,999999% al in orde. Wat je wel nog zou kunnen doen is de SMART info van je harddisk uitlezen en kijken of er veel fouten voorkomen.

Aan een schatting van de gemiddelde levensduur waag ik me niet. Hangt er af van model/type/gebruik/enz.... Varieert ergens tussen de 3 en 10 jaar.
 
5 jaar zit je toch wel aan het eind van zn latijn als we het over de prestaties van de laptop hebben
voldoet deze nog prima aan jou snelheids-eisen dan ga je gang!
zo niet dan raad ik je aan om eens naar een andere laptop te kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan