kwaliteit speedtouch 580

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
wie heeft dit modem/accespoint en kan me vertellen of de wifi een goed bereik heeft. Is een moeilijk te omschrijven iets maar ik hoop op wat ervaringen.

Ik heb namelijk getest met mijn accepoint (805450) usrobotics. Die heeft een goed bereik op de doelbestemming (meterkast in een 2 onder 1 kap standaard huis). Deze komt ook op zolder. Wat is jullie ervaring met het apparaat?

groeten

Er waren in het begin wel aanloopproblemen maar voorzover ik weet is het nu stabiel

Het is een G (54Mbps) en dat geeft al een beter bereik dan B. Heeft een interne en externe antenne en gebruikt die met het beste signaal. De externe antenne richt je door die loodrecht op de verbinding(en) te plaatsen. Je kunt ook een kanaal (1-13 / auto) kiezen met de minste storing.

Hier knipperde de 580 konstant door een accesspoint 20 meter verderop. :) De draadloze verbinding is altijd ok. Het modem is via de webinterface goed in te stellen.

Hoe schuiner het signaal door een muur gaat, hoe meer demping, op http://www.speedtouch.nl/wireless.html staat nog wat meer info.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan