Kwaliteit voeding in combinatie met de GPU bij het spelen van games

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Beste,

Bij deze heb ik een vraag met betrekking tot mijn voeding en de competentie van mijn voeding tijdens het spelen van games.

Momenteel heb ik een pc met een Corsair CX430 voedingen en mijn videokaart is de MSI GTX560 ti.
Hiermee heb ik het probleem dat tijdens het gamen vaak mijn scherm begint te knipperen in kleuren en blokjes waarna ik een blauw scherm te zien krijg. Wanneer ik snel genoeg naar windows ga wanneer dit gebeurt kan ik soms voorkomen dat ik een blauw scherm krijg, dan krijg ik de melding "beelschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld."
Kan dit eraan liggen dat de stroomtoevoer van mijn voeding naar de videokaart te laag is? Of wat kan anders de oorzaak zijn van dit probleem?

Graag hoor ik reactie.

Groeten,
Leon

kan zoo veel zijn

ram latten (maar dan zou de pc volgens mijn uitvallen zonder knipperen enzo.
temperatuur maar dan zou de pc ook gewoon uitvallen.
defecte video kaart
voeding
hdd
of software matig
installeer eerst eens speed fan daar kan je de temperatuur van je gpu en cpu op aflezen , je kan ook eens je ram testen met mem test.
of tijdelijk een andere voeding aansluiten van hetzelfde vermogen of meer

Een cx430 kan inderdaad de videokaart niet drijven (er word 500watt aangeraden, maar belangrijker 31 ampere).

Je hebt op zijn MINST een cx500 of iets dergelijks nodig, 430watt is borderline (en dat is dus als alles goed gaat).

Ik raad de XFX core 550watt aan, die zijn lekker stil, zien er goed uit, en werken als een tierelier :D

Bedankt voor de reacties.

Ik dacht er inderdaad zelf ook al aan de voeding te weinig stroom toevoer geeft, de link die je stuurt whittey had ik ook gevonden namelijk.
De voeding die je aanraad is dat deze: http://azerty.nl/0-1073-398419/xfx-core-edition-pro550w-.html ?
Verder wil vragen of er veel verschil zit in hoeveel aansluitingen aan de voeding zitten? Voor mijn videokaart heb ik twee aansluiting nodig met de voeding en daarnaast heb ik 2 harde schijven.

Alleen nu is het wel zo dat ik eerder dit probleem minder vaak had. Is er hiervoor nog een logische verklaring?
En de pc is niet zeker niet te warm 'groentje1' e.d., de videokaart blijf tijdens het gamen op ongeveer 30 tot 35 graden.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Deze voeding heeft 2 PCIe aansluitingen en 9!! Sata aansluitingen.
Het kan zo zijn dat de voeding aan het 'aftakelen' is, en daardoor vaker deze problemen geeft ..

Oke prima dat is mooi!
Een vriend gaf me het advies om de Corsair GS600 te kopen.
Welke is dan het beste voor mijn pc? de Corsair GS600 of de XFX CE PRO550W?

De XFX is meer getest dan de Corsair. Ik zou het risico niet nemen en gewoon voor de best geteste voeding gaan, de Corsair heeft maar 50 W meer en dezelfde efficiëntie maar is wel een stukje duurder. Bovendien kan ik er weinig over vinden op internet, terwijl de voeding (2013 editie) al 4 maanden uit is, mensen zijn er ws. niet enthousiast over.

Oke bedankt!
Ik heb btw als processor Intel pentium G630. Deze heeft als ik kijk bij de specificaties op Azerty 65W nodig.
Is deze voeding van 550W niet te weinig dan als mijn videokaart 500 nodig heeft en mijn processor 65??
Of werkt het niet zo dat ik dit bij elkaar op kan tellen?! :p

Graag hoor ik reactie

Nee, zo werkt het niet. De kaart zelf gebruikt zo'n 175 - 200 watt maar met het advies van 500 watt wordt al rekening gehouden met alle overige componenten van het systeem. Met zo'n processor moet jouw voeding genoeg zijn, dit is een hele lichte processor. Voor de rest zijn er in je pc weinig componenten die meer dan 75 watt gebruiken dus 500 watt is ruim voldoende.

Oke, prima dat is mooi om te horen, dan zal ik deze voeding aanschaffen.
Bedankt:)

Inmiddels heb ik een nieuwe voeding maar helaas doet mn pc nu helemaal niks meer:(
Tijdens het vast maken van de voeding is zo'n klein kabeltje op het moederbord losgeraak met gnd erop. Helaas kan ik niet vinden waar deze terug geplaats moet worden op mijn moederbord. Ik heb gisteren aantal dingen geprobeerd maar tevergeefs. Het moederbord is de ASRock B75M-DGS.
Weet iemand waar dit kabeltje in moet?

Ik heb inmiddels gevonden waar dit kabeltje in moet maar dit blijkt niet te helpen:( weet iemand wat ik verkeerd gedaan kan hebben?

koffiedikkijken kunnen we niet ... om welk kabeltje gaat het nu, en heb je em niet verkeerd om geplaatst? zie voor juiste plaatsing van de kabeltjes/stekkertjes de GEBRUIKSAANWIJZING!!

De voeding is inmiddels goed aangesloten en mijn pc doet het weer.
Alleen is het probleem waardoor ik een nieuwe voeding gekocht heb helaas niet opgelost... Wanneer ik een game opstart krijg is nog steeds dat het beeld gaat haperen en blokkerig wordt waarna ik een blauw scherm krijg.

Wat zou dan wel de oorzaak hiervan kunnen zijn?

kan zoo veel zijn

ram latten (maar dan zou de pc volgens mijn uitvallen zonder knipperen enzo.
temperatuur maar dan zou de pc ook gewoon uitvallen.
defecte video kaart
voeding
hdd
of software matig
installeer eerst eens speed fan daar kan je de temperatuur van je gpu en cpu op aflezen , je kan ook eens je ram testen met mem test.
of tijdelijk een andere voeding aansluiten van hetzelfde vermogen of meer

in plaats van telkens de vraag te stellen zou je beter doen wat ik je zeg.

In het blauwe scherm wat je krijgt staat ook een foutmelding, schrijf die op en ga es 'googelen' ..
Heb je het probleem van blokkerigheid en haperig beeld al van beginsaf aan?
Welke componenten heb je precies? het programma HwInfo kan dat allemaal voor je doen en is gratis, leest ook de temperaturen uit van Grafische kaart, CPU en moederbord ..
Welk OS heb je, 32 of 64 bits?

Veel vragen van 'onze' kant, je gegeven info is erg summier ..

Bedankt voor de reactie. Mijn excuses dat ik weing info geef, dit omdat mijn geduld op begint te raken met het gedoe met mijn pc.
Hieronder mijn pc specificaties compleet:
ASRock B75M-DGS
Intel Pentium G630
NVidia MSI GeForce MSI 560 GTX-ti (05-05 software update gedaan)
4GB RAM Kingston
XFX PRO550
Windows 7 Ultimate 64bits

Het programma HWinfo zal ik installeren en kijken of ik hier wat meer kan. wel heb ik CPUID al op mn pc, hieronder een printscreen bijgevoegd. Zoals te zien in de afbeelding is de temp. van de onderdelen in mn pc niet te hoog.
CPUID.png

De fout met het blokkerige beeld begon langzamerhand met de 'oude' voeding, steeds vaker kreeg ik tijdens het gamen dat scherm blokkerig werd met rare kleuren. Nu met de nieuwe voeding is het zo dat dit direct al gebeurt zonder dat ik aan het gamen ben. Wat ik nog niet gezegt heb is dat ik deze melding krijg: 'Beeldschermstuurprogramma reageerde niet meer en is hersteld. NVIDIA Windows Kernel Mode Driver Version 314.22 reageert niet meer en is hersteld.'

Ook zal ik vanavond of morgen googlen naar de melding op het blauwe scherm. Ik hoop dat er zo meer duidelijk is over het probleem

Sorry dit is een oude printscreen van een eerder probleem wat gelukkig opgelost is. Ik zal eind van de middag proberen de goede printscreen bijvoegen.

Laatst bewerkt:
er is echt iets met je cpu fan ofzo hij oververhit.
de voeding was dus helemaal niet nodig zoals ik in het begin al zij.
je moet kijken naar de fan in het midden van de pc of deze draait en hoeveel stof er in zit maak er anders even een foto van

Zoals verbetert in mijn vorige bericht bij dezen de juiste printscreen. Hierop is te zien dat de CPU niet te warm is.
HW monitor.jpg

Ik heb ook het blauwe scherm bekeken, hieronder een foto ervan:
Blauwe scherm.jpg

Ik ga denk ik proberen mijn videokaart drivers te verwijderen en daarna opnieuw te installeren, dat is het enige wat ik zelf nog kan verzinnen. Is het dan het beste om het via softwarelijstje of via apparaatbeheer te verwijderen? Of is er aan de hand van het blauwe scherm meer duidelijk?
Nogmaals bedankt voor de hulp!:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan