Kwaliteitsupdates mislukken 0x800f0831 foutcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
De updates KB4551762 en KB4541335 voor mijn Windows 10 versie 1909 build 18363.657 mislukken steeds.
sfc /scannow meldt geen probleem, echter dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth geeft aan dat de bron niet wordt gevonden.
Vanuit de media creation tool 1909 heb ik de install.esd als bron aangegeven, echter de foutmelding blijft.
Wie kan mij verder helpen?
 
Ik had deze updates al handmatig proberen te installeren; ook deze mislukken met de foutcode 0x800f0831
 
Draai je via een proxy?

Heb je .Net Framework 3.5 werkend?

Al de probleemoplosser voor de Windows updates gebruikt?
 
  • Kopieer C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar het bureaublad.
  • Pak het bestand CBS.log op je bureaublad in met 7-Zip en noem het cbs.zip
  • Upload cbs.zip op TinyUpload
    Klik op het symbool linksonderin en klik daarna op Link.
  • Post de hyperlink in je volgende reactie.
 
Lange Pier
Ik draai niet via een proxy
.Net Framework 3.5 werkt
Ik heb de update probleemoplosser al toegepast.

Dorado
Il wil de zip-file uploaden naar TinyUpload, maar kan de website niet bereiken met de melding: We kunnen geen verbinding maken met de server op http.
 
Heb ik inderdaad bekeken: bied geen oplossing.
Wellicht ten overvloede: alle veiligheidsupdates worden wel geïnstalleerd.
 
Het betreft de missing package KB4533002.
Deze update geldt niet voor deze computer
 
Heb je wel een goede link geplaatst? Ik kan wel Tinyupload bereiken, maar niet die hyperlink.
Wil je de file loaden op TransferXL ?
 
hier hetzelfde probleem, van alles geprobeerd, telkens zelfde uitkomst. Dit is toch eigenlijk niet normaal? Microsoft zou zoiets toch met een nieuwe patch moeten corrigeren? Het is toch van de zotte dat leken zoals ik en anderen zich in allerlei bochten moeten wringen om dit probleem op te lossen? En wat betekent het voor de veiligheid van mijn pc zolang de nieuwe update niet geïnstalleerd is? ( P.S. zijn retorische vragen!)
 
Nogmaals een nieuwe poging.
Dit zou de link moeten zijn.
Als dit niet lukt zal ik het via TransferXL moeten proberen.
Je moet hierbij wel een emailadres ingeven. Hoe krijg ik deze file dan geupload?
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals een nieuwe poging.
Dit zou de link moeten zijn.
Als dit niet lukt zal ik het via TransferXL moeten proberen.
Je moet hierbij wel een emailadres ingeven. Hoe krijg ik deze file dan geupload?

https://http//s000.tinyupload.com/index.php?file_id=51912548573291812817 <= Zie je het probleem? Graag dus goed opletten bij het plaatsen van de hyperlink...
Enfin, Uiteindelijk is het me gelukt....

Die KB4533002 kan toch wel voor jouw systeem geschikt zijn...
Heb je wel NET Framework geïnstalleerd? Je kan dat als volgt checken:
Open een Opdrachtregel met administratorrechten
Typ: reg query "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Net Framework Setup\NDP\v4" /s

In onderstaande afbeelding zie je de versie.
command-prompt-.net-framework-version.png
 
Laatst bewerkt:
Ook de handmatige update van KB4533002 lukt niet
Dit is mijn versie van NetFrameWork
NetFrameWork.JPG
 
Volg deze stappen in deze instructie om 0x800f0831 op te lossen.
(Hier zit ook een stap bij waarin NET Framework 3.5 geactiveerd moet worden, maar volg alle stappen)

Het gaat hier btw om cumulatieve updates, welke je beter niet kunt installeren. Lees dit artikel voor meer informatie.
 
Laatst bewerkt:
Alle voorgestelde stappen heb ik uitgevoerd (had ik trouwens al eerder gedaan): zonder resultaat.
Ik zal de cumulatieve updates niet meer downloaden en installeren; alleen nog diegene die automatisch geïnstalleerd worden.
Ik zit nog wel met het "dism"-probleem. Ik heb hiervoor al de volgende stappen ondernomen, echter zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan