• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kwartiel van een gefilterde lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendriks245

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Ik heb een lijst van gegevens en hier een autofilter op gezet. Nu kan je met de formule SUBTOTAAL een aantal dingen, zoals de som, variantie, aantal, enz van de gefilterde lijst berekenen. Ik wil graag het 1e, 2e en 3e kwartiel berekenen. Zover ik weet is de formule SUBTOTAAL de enige formule die verborgen cellen niet meerekend. Hoe kan ik toch de kwartielen van een gefilterde lijst berekenen?

Dat gaat heel moeilijk zijn, aangezien er bij SUBTOTAAL geen GROOTSTE of KLEINSTE functie gedaan kan worden. Mocht dat kunnen, dan had ik het.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de formule ingevoerd en het kwartiel wordt berekend, alleen als ik de lijst filter, wordt er opeens niks meer berekend! De cel is dan leeg.
Ik heb de formule als volgt ingevoerd:

=KWARTIEL(ALS(SUBTOTAAL(3;VERSCHUIVING(H11:H24;RIJ(H11:H24)-RIJ(H11);;1));H11:H24);3)

Enig idee wat ik fout doe?

Heb je dit gedaan?

The formula you pick out must be confirmed with control+shift+enter, not just with enter.

Zet de vraag dan maar op opgelost aangezien het nu werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan