kwitantie maken in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertrammed

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Goedemiddag,

Ik probeer in word 2007 kwitanties te maken voor 200 personen. Ik gebruik daarbij de adressen uit een excel adressenbestand. Het lukt wel om de adressen aan word te koppelen maar ik krijg dan 1 adres op 1 pagina. Ik zou graag willen weten hoe ik meerdere adressen op 1 pagina kan krijgen vanuit hetzelfde adressenbestand.

Ik heb een bijlages toegevoegd.Bekijk bijlage map2.docxBekijk bijlage Map1.xlsx

Groeten Bertram

Hoi, verdiep je eens in het afdrukken samen voegen. Kun je vinden in Word onder verzendlijsten. (bij Word 2007 kan dat iets anders zijn)
Hier vind je ook wat meer informatie.
Ook kan je via google via "afdrukken samenvoegen" het een en ander vinden

wat ook simpel kan is meer pagina's op een bladzijde afdrukken.
Jan

Laatst bewerkt:
Het is nog niet gelukt om met jullie adviesen mijn vraag op te lossen.
Wellicht zie ik wat over het hoofd.

Alvast bedankt voor de moeite!

groeten Bertram

Verzendlijsten--> Afdruk Samenvoegen starten --> Stapgewijze wizard samenvoegen starten.
Met welk document werkt u (staat rechts Boven) Brieven (staat al aangevinkt) Volgende: begindocument aanklikken (staat rechts onder)
Hoe wilt u uw brieven opmaken? Het huidig document gebruiken. Volgende: Adressen selecteren
Adressen selecteren: Een bestaande lijst gebruiken, klik op bladeren en zoek je lijst uit. Volgende: uw Brief schijven
Ga bv acher Naam staan (in de brief) en klik op meer items Selecteer Voornaam, druk op invoegen, druk op sluiten voeg een spatie in klik op meer items en selecteer achternaam, druk op invoegen, en weer op sluiten.
Herhaal dit voor alle velden

Volgende Briefvoorbeeld, kun je het resultaat zien eventueel kun je weer terug
Volgende samenvoegen voltooien
In het plaatje kun je bij de ovaal alle kwitanties bekijken.
Door op afdrukken te klikken ga je naar het afdruk scherm.

Ik weet even niet hoe je alle 6 kwitanties tegelijk, en met verschillende namen moet afdrukken.
Ik zou zeggen snij het papier op de juiste breedte en druk ze 1 voor 1 af , dat gaat dus automatisch als je in het afdrukscherm kiest voor alle records.

Duidelijk? anders stoei er eens mee en als je nog vragen hebt stel ze gerust!!
Rooie

Bekijk bijlage map2.docxHelpmij.jpgBekijk bijlage Map1.xlsx

Het probleem is vrij simpel op te lossen: gebruik het juiste type samenvoegbestand. En dat is niet Brief. Dat gebruik je voor (bijvoorbeeld) facturen die naar verschillende personen gaan. Blijkbaar wil je dat niet gezien de herhaling van je tekstblokken. Dus moet je het type <Adreslijst> gebruiken. Daarmee maak je herhalende gegevensblokken op één pagina. Vergeet dus alle bovenstaande tips ;)

Excuus voor trage reactie!

Ik heb het gisteren voor elkaar gekregen. In de verzendlijsten kiezen bij samenvoegen etc. voor etiketten en dan bij verticaal voor 4 kiezen.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.

Groet Bertram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan