• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kwitantie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bevitje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2022
Ik snap niet hoe je dat moet maken kan iemand mij helpen? Het voorbeeld staat er bij hoe het moet. Als iemand me kan redden echt bedankt.

Bijlagen

• kwitantie.xlsx
    kwitantie.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 31
  • 2_3_1_Kwitantie.png
    2_3_1_Kwitantie.png
    53,1 KB · Weergaven: 61
Een leeg bestandje plaatsen met zo'n vage vraag?
Veel serieuze reactie hoef je te verwachten

Dit is inderdaad wel uniek, een leeg bestand dat de helpers mogen invullen.

Wat je wilt is allemaal opmaak. Randen, kleurtjes, lettertypen. Staat allemaal standaard met een knopje in het lint.

Welkom

Dus je weet helemaal niets van Excel? Dan is het mooi dat je daar eens mee begint. Je begint met een leeg bestand en dan ga je in het bovenste deel (lint) over de vakjes met de muis en dan verschijnt een korte tekst met de betekenis. Dan typ je wat teksten en getallen en probeer dan eens wat zo'n knop doet.

Je kunt ook beginnen met op Google zoeken naar Cursus Excel voor beginners.

Bekijk bijlage Kwitantie_1.xlsx

Ik heb het excel bestand van senso aangepast dan kan je kiezen welke je beter vind. Ik denk dat je het bestand wil uitprinten.

Als je het bestand opent dan neem de formule die in de cel achter datum staat automatisch de datum van je pc over.

Achter bedrag kan je het bedrag intypen en excel maakt meteen euro ervan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Les 1 in excel: Vermijd ter aller tijden samengevoegde cellen.

Dat wordt wel vaak gezegd maar ja het is makkelijk en snel. ik heb meerdere excel bestanden gemaakt en heb er maar ooit is een probleem mee ondervonden.
Dit is een simpel bestandje en na mijn mening, moet geen problemen ondervinden.

Als je met VBA gaat werken ga je het zeker vaker tegenkomen. Dat gaat niet samen.
Dus vermijd ze te allen tijde;)

Als je iemand met IDEAL laat betalen is een kwitantie overbodig.
Ook in het zwart-geld-circuit heeft een kwitantie weinig waarde.
Voor de opmaak van documenten is Word ontworpen (overigens zonder samengevoegde cellen).

Laat TS eerst zelf maar reageren. Ik heb de indruk bij deze vraag dat TS niets weet van Excel, anders stel je een dergelijke vraag niet. Het is alleen maar leuk als TS Excel wil leren.:thumb:

het is totaal onduidelijk wat je er me wilt, maar wellicht heb je hier wat aan?

Bijlagen

Kwitantie

Beste Bevitje,
Senso heeft volkomen gelijk en als je er aan begint wordt het leuk en wordt het een verslaving.
Ik wil je wel helpen met een kwitantie die ik gebruik in een ander Excel bestand.
Bekijk het bestand en pas het aan en misschien dat je het leuk gaat vinden.
Als je de QR-code wil gebruiken dan moet je dat zelf maar eens uitvogelen.
Succes.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan