la niet meer open en ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Hoi,

De cdromla gaat ineens niet meer open en wanneer ik bij deze computer op de cdrom klikt krijg ik;
geen toegang tot E
Apparaat is niet klaar
retry of cancel.

Hoe kan dit nou ineens?
Wat kan ik hier aan doen?
Jolanda

Gaat ie niet meer open ?
Als het goed is zit er een klein gaatje aan de voorkant van de cdrom speler, steek daar eens een naald ofzo in en dan moet ie open gaan.

Maar sinds wanneer is dat ?

probeer je cdla te ontgrendelen doormiddel van een dun draadje in het gaatje te duwen en dan voorzichtig je la optrekken

open laten staan en dan pc pas aanzetten

Heb hem nu wel open maar hij reageert gewoon nergens meer op lijkt het wel.

Doe eens wat Jackass zegt, misschien helpt dat
Maar sinds wanneer heb je dit probleem ?
heb je misschien iets veranderd in je computer ?

Heb het geprobeerd maar nog steeds wiegert het stomme ding :-(
En nee, er is niets aan de pc veranderd.
Als ik hem met een naald heb geopend en dan weer wil sluiten 'pakt' hij hem ook niet.
Ik moet hem echt dicht duwen.

Ik had dit laatste ook, maar nadat ik die naald er in had gestoke en de la weer dicht geduwd en daarna deed ie het weer

Zit er nog een cd in ?

Ja, er zat er nog 1 in, maar nu dus niet meer want ik had hem met een naald open gemaakt en de cd eruit gehaald.

Het lijkt wel of er gewoon geen spanning op de cdrom staat, het lampje brandt niet, en bij deze computer als ik er op druk geef hij dus aan dat er geen toegang tot het apparaat is.

Ja maar op de brander staat wel gewoon spanning.
Alles werkt gewoon, alleen die cdrom niet.

Heb de pc nu gewoon even helemaal uit gezet, stekker uit het stopcontact en toen weer erin en alles weer aangezet, en wat denk je??????
Hij doet het weer!!!!
Maar weet iemand ook hoe dit nu kon gebeuren, want dan weet ik het tenminste voor de volgende keer, snap je?

Jolanda

Geplaatst door JolandaC
Heb de pc nu gewoon even helemaal uit gezet, stekker uit het stopcontact en toen weer erin en alles weer aangezet, en wat denk je??????
Hij doet het weer!!!!
Maar weet iemand ook hoe dit nu kon gebeuren, want dan weet ik het tenminste voor de volgende keer, snap je?

Jolanda

mss ergens een foutje met de voeding en doordat alles uitgeschakeld was nu effe opgelost was...

Nou, ik dacht dus dat ik van het probleem af was, dus niet :-(
Als de cdrom-la leeg is gaat hij wel open en dicht, maa zodra er een cd in zit weigert hij dienst.
Ik krijg hem dan ook niet meer open.
Maar wanneer er niets in zit doet hij het zonder problemen.
Hoe kan dat nou?

Jolanda

Hoe oud is je CD-rom speler?

Controleer even of alle kabels goed aangedrukt zitten.

Ik denk dat dit gewoon het begin is van overlijden en dat het tijd wordt voor een nieuwe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan