• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laaatst gewijzigde rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Berichten
299
Hallo,

Ik ben op zoek naar een waterdichte manier om te bepalen in welke rij een wijziging plaats vond.

Concreet gaat het om de volgende situatie:

Als ik op een werkblad een wijziging aanbreng (in de range A2:Y1200) wil ik in kolom Z de datum/tijd van de wijziging opnemen.
In principe lukt dit met:
Code:
Range("Z" & ActiveCell.Row - 1) = datum-tijd
Voorwaarde hierbij is dat de ENTER wordt gebruikt en dat de cursorinstelling aangeeft dat bij ENTER 1 rij
naar beneden wordt gegaan. Wordt bij het wijzigen niet de ENTER gebruikt maar bv de pijltoets of
een muisklik op een willekeurige andere cel dan is deze methode niet betrouwbaar.

Vraag: hoe krijg ik, na een wijziging, de actuele datum/tijd in kolom Z van de gewijzigde rij.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een waterdichte manier om te bepalen in welke rij een wijziging plaats vond.

Gebruik dan een Worksheet_Change Event in VBA. Voorbeelden genoeg hiervan op het forum.
 
Wigi,

Dat is duidelijk. Het lastige is om de correcte gewijzigde rij te bepalen
 
Het lastige is om de correcte gewijzigde rij te bepalen

Dat is het argument Target in de gebeurtenis. Target geeft een Range terug.

Die registreert alle cellen die gewijzigd werden op dat moment. Kunnen er dus meerdere zijn.
 
Ik heb ondertussen eea uitgeprobeerd. Kan je mij aangeven hoe ik
uit Target.Address de "rijwaarde" uit het adres kan halen ?
Dit zouden 1, 2 of 3 cijfers kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan