Laadscherm blijft hangen na installatie Service Pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben al vaker op die pagina van microsoft geweest maar het probleem onstaat (jammer genoeg) niet door een ander programma wat niet met sp2 samen werkt.

Ik had egt alles geformatteerd. Toen XP erop gezet. Alles werkte perfect.
Toen voor de veiligheid maar geupdate en dat ging ook goed tot ik bij SP2 kwam.
Toen deed hij dat opstarten fout. Er stond toen alleen nog maar XP op en SP2.
Dus het is geen andere software.

Hoi !

Tja, je moet zelf weten wat je wilt !

Nogmaals: Als je hardwareconfiguratie oke is moet SP2 installeren op een schone XP-installatie geen probleem zijn.

Dus: of opnieuw proberen of zonder SP2 doormodderen, wat ik je zou ontraden i.v.m. veiligheid.
Bovendien kun je dan geen update's meer downloaden.

Greetz,

Harry.

Oke! Bedankt voor uw reactie. :thumb:
Ik weet nu wat u zou doen. Ik had gehoopt dat er misgien één andere oplossing was of is.

Weet nog iemand wat?

Bericht om topic omhoog te brengen!

Weet nog iemand wat?

ik ben het nu egt zat en weet zelf geen oplossing meer :(

Hoi !

Tja, breng 'm hier en dan zal ik 'm even opnieuw installeren.

Pas twee gedaan vandaag, dus en meer of minder.....

Bedankt voor uw aanbod,

hartelijk bedankt maar het grootste probleem van schone install vind ik de verloren software. ik vind het attent van uw aangeboden maar helaas is dat geen oplossing.
Ik denk dat ik maar beter dit topic kan laten sluiten :confused:

Als je Windows XP voorgeïnstalleerd kwam, heb ik ergens m.b.t. SP2 vernomen dat een bepaald .log bestand dat bij voorinstallatie op de harddisk is gezet de installatie van SP2 doet mislukken.

Dus, als XP voorgeïnstalleerd kwam, zoek eens op *.log en *.txt in de Windows map en alle mappen daaronder. Meld ons terug welke .log en .txt bestanden er gevonden zijn. Hopelijk herken ik dan dat .log danwel .txt bestand. Ik heb me wezenloos gezocht op de Microsoft site, maar kom er niet meer op hoe dat .log/.txt bestand ook alweer heette...

Tijs.

[...] Ik heb me wezenloos gezocht op de Microsoft site, maar kom er niet meer op hoe dat .log/.txt bestand ook alweer heette...

Tijs.

Ik heb het eindelijk gevonden, zie deze link

Het gaat om het bestand Undo_guimode.txt in de Windows\System32 map.

Als dat bestand bestaat, verwijderen en opnieuw proberen om SP2 te installeren.

Tijs.

Let even op dat het misschien een verborgen bestand kan zijn. Als ik de aangegeven link volg, lijkt het wel degelijk als een verborgen bestand te zijn opgeslagen.

Doe dus (voor de zekerheid) het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k dir /s /a %systemroot%\undo*.txt

(met /s in submappen zoeken, met /a ook verborgen en systeembestanden tonen).

Hopelijk weet je dan direct of het bestand bestaat of niet in C:\windows map danwel in een map daaronder.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand op beide manieren gezocht maar niet gevonden. Het bestand is jmmr genoeg niet aanwezig. :(

Ok, kan die mogelijkheid van het lijstje geschrapt worden.

Ik zie nog een mogelijkheid: Schakel alle hardware UIT (behalve ide-controller, harde schijven, sata controllers en FYSIEK AANWEZIGE Scsi-controllers, cd-rom en toetsenbord/muis) voordat je begint met updaten. (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc, rechtsklikken op apparaten en uitschakelen kiezen).

Misschien werkt de installatie van SP2 dan wel. Zodra gelukt, het eerste uitgeschakelde apparaat opnieuw inschakelen, herstarten, weer een aanzetten, herstarten etc. totdat je ze allemaal hebt gehad, of het zaakje weer vastloopt. Indien vastgelopen op een gegeven moment, herstarten, kiezen voor Laatst werkende configuratie, en je weet dan ook welke driver/apparaat je probleem met SP2 veroorzaakt heeft.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik weet dat het vaag klinkt wat ik nu ga vertellen maar soms heb je wel eens als de computer 2 uur aanstaat dat hij bijvoorbeeld hoe vaak je ook opstart het telkens doet. Niet altijd hor. Maar ik bedoel er dus mee of ik dan wel op deze manier ook het probleem op kan sporen :s

Laatst bewerkt:
Je bracht het zo, dat als je SP2 installeerde de pc blijft hangen op opstarten. Klopt of niet?

Indien ja, dan lijkt mijn methode een verantwoord methode.

Je kunt overigens ook in het opstartmenu van XP aanzetten dat een log-file meeloopt, die nbtlog.txt danwel nbtlog.log heet in de Windows map. Je zou ook daar moeten kunnen achterhalen welke driver de zaak doet vastlopen.

Vooralsnog stel ik wel voor dat je mijn methode volgt, evt. IN COMBINATIE met het aanzetten van die log-file van het opstartproces. Let wel op: Als het goed is wordt het bestand niet telkens overschreven maar wordt er informatie achteraangehangen. Je moet dus goed in de gaten houden naar welke opstart je aan het kijken bent op een bepaald punt in de log-file. Beste achteraan beginnen ([Ctrl][End] in Kladblok).

Tijs.

Ik zal dit weekend de nieuwe installatie gaan uitvoeren. Kunt u wat meer vertellen over de logfile? Ik weet niet hoe ik dit moet inschakelen.

Ok, de optie verschijnt in het opstartmenu als je bij het opstarten herhaaldelijk op F8 drukt. Probleem is alleen, dat het via het opstartmenu alleen voor Veilige modus is in te schakelen.

Wil je normaal opstarten, maar toch die logfile laten meelopen, doe dan het volgende:
Start -> Uitvoeren -> msconfig -> tabblad Boot.ini -> [selecteer je windows-opstart, staat meestal direct al geselecteerd] -> Schakel /Bootlog in door het vinkje ervan aan te zetten. Druk daarna op Ok.

Overigens heet het logbestand Nbtlog.txt

Verdere informatie over vormen van opstarten o.a. hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik wil nu weer SP2 verwijderen maar kan het niet vinden. Dit komt natuurlijk omdat ik een geslipstreamde versie heb geinstalleerd. maar is er dan geen mogelijkheid om die eerst te verwijderen?? anders kan ik dit nog niet uitvoeren:confused:

Zit met net hetzelfde probleem.
Eerst was er niks aan de hand ,tot ik een nieuwe virus scanner had laten instaleren.
Hij heeft het nog 2 keer normaal gedaan en toen gaf hij de geest en kreeg ik hem niet meer aan de praat.De expert kon het niet maken,dus alles eraf en er opnieuw terug op.
Heb orginele cd xp.Geen probleem alles werkt goed,enkel vanaf dat ik sp 2 heb geinstalleerd houd het op.
Dan blijft hij hangen in het opstar scherm(blauw balkje ipv groen onder het xp logo)

Ben nu jullie advies maar wat aan het uittesten.
Heb tot hiertoe dat bestand niet gevonden,heb alla hard ware al een uitgezet,
Het vervelende is dat het 45 min duurt voordat sp 2 binnnen is ,en als hij ghet dan weer niet doet,ja dan zeg je :evil:
Nog andere zaken dat ik moet weten misschien??

Thankxs

Ik wil nu weer SP2 verwijderen maar kan het niet vinden. Dit komt natuurlijk omdat ik een geslipstreamde versie heb geinstalleerd. maar is er dan geen mogelijkheid om die eerst te verwijderen?? anders kan ik dit nog niet uitvoeren:confused:

Indien een installatie gedaan met SP2 geslipstreamede installatiecd, dan kun je SP2 niet verwijderen. Wél kun je dat Log-file gebeuren aanzetten, dat kan nl. bij elke variant van XP.

Tijs.

Eindelijk na veel proberen is mijn probleem opgelost! Het was een Hardwareprobleem. Het werd veroorzaakt door de videokaart. Ik weet niet wat er precies mee mis was maar na het vervangen van de videokaart door een andere werkt de pc helemaal goed! Bedankt voor de hulp en de moeite allemaal! Mvg, rutje1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan