SP2 verwijderen moet normaal probleemloos kunnen, maar blijft riskant vooral als je systeem niet schoon is van spyware of virussen.
Je geeft niet veel info over je probleem, alleen maar "laadscherm blijft hangen"
Op welk punt blijft dat hangen?? Zwart of blauw scherm na het laden van de bios?
In dat geval kan je proberen om via recovery console een fixboot en of fixmbr uit te voeren..
Daarna een chkdsk /p/r..
http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;314058&x=16&y=12
Lukt het om zo weer in windows te komen ga dan eens heel goed scannen naar virus en spyware doe een schijfopruiming en defragmentatie. En dan pas installeer je sp2 opnieuw..
Dat heb ik allemaal gedaan, maar niks mocht baten want nij chkdsk /p en /r gaf die foutmeldingen aan dat de harde schijf kritieke fouten heeft.
Dus ik heb mij windows opnieuw geinstalleerd op de manier dat ik geen enkel data verliest, maar dan kreeg ik de probleem dat de driveletters omgedraaid waren.
Via Partition Magic, trachte ik dat te omdraaien, maar na reboot blijft heel dat ding weer vastzitten.
Dus ik probeerde mij resque disks van partition magic uit. Maar dan zegt die dat die geen DOS kan vinden. Op me andere pc heb ik dan een dos opstart diskette gemaakt.
Maar na het lezen van een resque disk geeft die failed to read data error aan.
Dus daarna heb ik me windows nog een keer geinstalleerd en nog een keer waren de drijfletters niet in orde, ik heb dat geprobeert te fixen om mij 2e schijf die op primary stond op extended/logical van te maken.
Na reboot is de zaak er erger op geworden, want me pc deed niet eens meer een poging om bij het windows laadscherm te komen, maar kon blijkbaar geen besturingsprogramma vinden.
Dus ik probeerde opnieuw windows installatie (weer via de win cd natuurlijk), maar dan gaf die aan dat ik me 2e schijf moet formateren, om windows op de andere schijf te kunnen installeren, en dat wil ik niet, me schijf bevat zeer belangrijke data.
Ook bij de repareerconsole werken de bootcfg en de chkdsk commands niet mee.
Ik heb geprobeerd dit te fixen om mij 2e harde schijf uit me pc kast te halen zodat hij me windows dan wel wou installeren, maar dat schijf zit gewoon te stevig vast aan zijn voeding enzo, onmogelijk om het lost te rukken.
Hebben jullie een oplossing om me windows terug te krijgen zonder data te verliesen?
Ik ben hier namelijk al heel gisternacht en al de hele dag mee bezig... zonder enig resultaat.
ps. die resque disks van partition magic werken nog steeds niet mee.