Laag CPU gebruik hoog Fysiek geheugen gebruik...

Status
Niet open voor verdere reacties.

abalmelo

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
is daar wat aan te doen??

Regelmatig is het CPU gebruik rond de 10% en het fysieke geheugen rond de 80 à 90% en is de Vista PC heel erg traag.

Alvast thx voor een antwoord

Kan je misschien even je specificaties meedelen?

& ik veronderstel dat je al een tijdje met vista werkt, maar dat het nog maar sinds kort is dat je systeem traag werkt?

Yep, heb de pc een paar weken helemaal uit gehad (niet van de stroom) en voor het uitzetten nooit probs.

Net voor de Pasen weer aangezet.

De normale updates druppelen binnen en de virusscanner wordt bijgewerkt.
En toen, een uurtje later traag trager traagst.
PC re-start maar euvel blijft.

PC teruggezet naar situatie van 1 dag voor de Zwangspauze, maar traagheid blijft.

Daarom mijn hulptopic hier.

Kijk eens in taakbeheer welke processen dit hoge gebruik veroorzaken.

Dit is Windows backup service. Je kunt hem in Services stoppen en kijken of het geheugen gebruik dan daalt. Zet dan eerst het opstart type op handmatig.

Handig als je dat soort dingen kunt 'lezen'

Heb net ff gekeken bij services, maar deze backup service staat al op handmatig.

nee, hij was niet opgestart .... stond al op handmatig

heb hem nu gestopt en het geheugen reageert niet of nauwelijks (minder dan 3% winst)

pc restart en een tijdje gefreubeld her en der op de pc en toen weer eens gekeken en svchost zit nog steeds tussen de 30 en 35 procent

Als je de pc herstart, start de service waarschijnlijk ook weer. Hij start alleen niet meer als het opstarttype op uitgeschakeld staat.
Beeindig het proces in taakbeheer eens.

Wat je ook nog kunt doen is , run SFC /SCANNOW als administrator.

handmatig blijft handmatig .... ook na meerdere re-starts en datzelfde geld ook voor gestopt

roundtripsolutions maakt dat ik wat dingen ga uitproberen. NB Is niet helemaal geschreven voor VISTA en lijkt me tricky om uit te proberen

SFC /SCANNOW geeft geen schendingen van integriteit

Heb ondertussen mijn reg ge-defragmenteert en ik zit nu dichter bij de 30% dan bij de 35%

allen : dank

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan