• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laagste en hoogste gebruikte datum in lijst zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365 NL
Hallo,

Ik heb een soort planningslijst waar meerdere facetten van een project gepland worden.
Nu wil ik van ieder project de datum zichtbaar maken wanneer het eerst en het laatst iets aan dat project gepland is.

In bijgevoegd voorbeeld wil ik Cel B2 t/m C4 berekenen.
Er moet dus voor Cel B2 in cel A3 t/m A19 gezocht worden naar het project "Tekst A" waarbij een cijfer is ingevuld bij de laagste datum.

Dit wil ik graag via een formule kunnen bepalen, als dit mogelijk is.Bekijk bijlage laagste en hoogste gebruikte datum zoeken in lijst.xlsx

groeten, Swanwil

Hallo,

Omdat er geen reacties komen blijkt het dus niet mogelijk wat ik zoek ...
Is het misschien mogelijk om per rij aan te kunnen geven waar (in welke kolom) de eerste waarde staat en waar de laatste waarde staat.
Dan zou ik aan de hand van die gegevens de eerst gebruikte datum (en laatst gebruikte datum) van dat project kunnen bepalen

Hopelijk kan iemand me op weg helpen ...

Hallo WHER,

Ik heb geen flauw idee hoe de formule is opgebouwd maar het werkt prima !
Dit is dus een matrix-formule, omdat er acculades omheen staan ?

Hartelijk bedankt,

Swanwil

Inderdaad, dit is een matrixformule. Deze breng je in met "ctrl+shift+enter" in plaats van gewoon "enter", dan plaatst Excel deze accolades, je mag de accolades niet zelf inbrengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan