• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laagste prijs in een tabel opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

live01

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Berichten
11
Hallo,

Ik wil graag een formule maken die zoekt in een rij naar de laagste prijs. de prijzen staan in meerdere kolommen onder div supermarkten.
voorbeeld: Zodra ik in Cel A9 een product selecteer, dan moet in B9 de laagste prijs aangetoond worden. In C9 wil ik kunnen zien waar het goedkoopste product te verkrijgen is.

Alvast dank.

Met vriendelijke groet,
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
1:
Code:
=MIN(INDIRECT("B"&VERGELIJKEN(A9;Producten;0)+1&":D"&VERGELIJKEN($A$9;Producten;0)+1))
2:
Code:
 =INDEX(B1:D1;0;VERGELIJKEN(B9;INDIRECT("B"&VERGELIJKEN(A9;Producten;0)+1&":D"&VERGELIJKEN(A9;Producten;0)+1);0))
 
Bedankt voor je hulp Harry!

vraagje: wat houdt "B" en ": D" precies in? is dat een verwijzing naar een kolom? als dat zo is, moet ik dan de naam van het werkblad vóór deze letters vermelden mocht het tabel op een andere werkblad voorkomen?

Groetjes,
Live
 
Alleen zo....
Code:
=MIN(INDIRECT("Blad1!B"&VERGELIJKEN($A$9;Producten;0)+1&":D"&VERGELIJKEN($A$9;Producten;0)+1))
en zo.
Code:
=INDEX(Blad1!$B$1:$D$1;0;VERGELIJKEN($B$9;INDIRECT("blad1!B"&VERGELIJKEN($A$9;Producten;0)+1&":D"&VERGELIJKEN($A$9;Producten;0)+1);0))
En de verwijzing naar de naam producten aanpassen.
 
Geweldig! nogmaals bedankt Harry!

Ik zal de vraag als opgelost plaatsen.

Groetjes,
Live
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan