• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laagste tijd bepalen onder voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

markp1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Berichten
3
Hallo,

Ik ben aan het trainen voor de 5k die ik graag onder de 19 minuten wil lopen.

Ik heb een hardloopschema gemaakt om mijn tijden bij te houden. Nu wil ik graag dat in het schema mijn de top 3 van mijn beste 5 kilometers tot nu toe komen te staan. Ik heb alles geprobeerd van min-als tot verticaal zoeken maar ik kan de juiste formule nog niet achterhalen.

Ik heb het bestand bijgevoegd. Ik wil graag op het 2 werkblad de top 3 van mijn tijden hebben. Echter zal ik niet altijd precies 5 lopen dus ik was op zoek naar een formule die ook alles boven de 5 mee pakt. Als ik bijvoorbeeld 5,5 of 6 kilometer loop maar dan in een snelle tijd dat deze eventueel in top 3 komen te staan

Wellicht is het heel iets simpels maar ik heb geen flauw idee

M.v.g. Mark Bekijk bijlage Afstanden tabel2.xls
 
Mark,

Dit is niet volledig wat je vraagt maar finaal heb je wel een lijst gesorteerd van snelst naar traagst.

In al je formules verander je de "" door NA() wanneer je een UK versie hebt van Excel of NB() wanneer je een NL versie hebt.

Op die manier worden al die cellen niet verwerkt in de volgende stap, namelijk het sorteren van je tabel volgens kolom J van klein naar groot via de Sort functie van Excel. Waarom zelf doen wat er standaard in zit :)

Alles blijft dan wel in die ene sheet staan, is dit een probleem???
 
Absoluut geen probleem. Echter wil ik het wat mooier oplossen. Ik zal het volledige werkblad uploaden zodat het duidelijker wordt waarom ik het wil.

Toch bedankt voor je reactie
 

Bijlagen

  • Afstanden tabel.xlsx
    60,1 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Super bedankt. Alleen waar ik precies naar op zoek ben is de kleinste waarde mits er minstens 5km is gelopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan