laat externe schijf niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
Hallo
ik heb een externe schijf aan mijn pc gekoppeld. maar mijn verkenner laat die schijf niet zien . ik krijg wel een icoontje rechte onder in beeld.
dat er een verbindings met USB massaopslag. en als ik dan deze aanklik en in de venster op die melding klik dan geeft ie aan welke schijf het is . dus verbinding maakt ie wel . gaat om de schijf WD50 00YS 01MPB1 maar kan hem niet vinden in mijn verkenner. ik werk met Windows Vista
wat is hier mis ???

Tjima:confused:
 
Laatst bewerkt:
ne de harde schijf is niet nieuw . een gebruikte .
Tjima
 
Makkelijker is word hij herkent in schijfbeheer?

soms wil vista wel eens vergeten om een schijf letter toe te wijzen aan de harde schijf. dit kan je dan handmatig doen.

Heb je voldoende spanning? als die niet goed is dan werkt het vaak ook maar half.

Tijmen
 
en als hij in de schijfbeheer te zien is even formateren ( staat toch? geen belangrijk spul op )
 
mijn schoonzoon heeft de schijf aangesloten op een Linux systeem. Deze herkend het apparaat ook al is deze niet geformateerd of gepartitioneerd. De partitietabel van de schijf was corrupt dus deze heb ik opnieuw aangemaakt. Vervolgens de volledige schijf FAT32 geformateed. Vanaf dat moment was de schijf weer 'herkenbaar' voor Windows systemen.


tjima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan