laat opstarten Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,
Ik heb sinds kort een probleem. Het opstarten van Norton Systemworks en ZoneAlarm duurt ontzettend lang, plm 1 minuut.
Als Windows (XPpro) opstart kan ik gedurende een minuut niks doen, omdat ik moety wachten totdat deze programma's zijn opgestart.
Ik kan ze er wel afgooien en weer opnieuw installeren, maar dan raak ik al de virusdefinities kwijt. En met een 56k modem duurt het eeuwig voor die weer gedownload zijn.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Is het bv. mogelijk de virusdefinities ergens op te slaan en ze weer terug te plaatsen in de juiste map?
Of kan er ergens iets veranderd worden zodat de programma's weer normaal opstarten?

Alvast bedankt,
__JanWillem__

Hoi, ik vrees dat verwijderen en opnieuw installeren niets gaat uithalen.
Ik heb hetzelfde probleem en dat heb ik sinds ik nav 2004 geïnstalleert heb. Ik had win ME en daar was dat ook bij.
Enkele dagen geleden had ik een zwaar probleem met ME en moest formateren, ik heb toen win XP home gekocht, geformateert op ntfs, dus alles was zeker weg.
Probleem is nog hetzelfde, geen foutmelding maar gewoon een kruisje ten teken dat de liveupdate nog niet werkt en na een minuutje is dat oké.

Dus niet te snel verwijderen, misschien komt saldos nog wel langs deze topic en weet hij raad.

Groetjes

Tja, bij mij deed hij het ooit goed, totdat ik die f%$#ing TweakXP wat dingen liet 'verbeteren'.
Het opstartmuziekje van Windows komt pas als Norton klaar is met opstarten. Ik heb geen 'kruisje' en LiveUpdate geeft geen problemen.
Geprobeerd om een herstelpunt terug te gaan, in veilige modus, maar er werd telkenmaal aangegeven dat er geen veranderingen waren aangebracht op de pc, dus kon dit niet.
TweakXP inmiddels in de prullenbak gegooid, dit maakt meer kapot dan je lief is.
__JanWillem__

jaapstam96,
Lees dit maar even. Dat zal je probleem wel oplossen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...882567d100679b13?OpenDocument&src=bar_sch_nam

En doe ook dit: ga naar start-uitvoeren-msconfig-opstarten en laat alleen je virus scanner en je zonealarm aangevink en vink de rest gewoon uit. Ook de andere dingen van Norton systemworks die onderdelen die geen virus scanner zijn moet je uitvinken-toepassen-sluiten en restart je pc.

Dat moet je probleem wel oplossen.

Hoi Saldos,
Kan het geen kwaad deze programma's niet meer te laten opstarten? Ik heb screenshots bijgevoegd van msconfig>opstarten.
En het zijn nou juist Norton en ZoneAlarm die voor de vertraging zorgen (zo lijkt het).
Laat me nog even weten hoe dit zit.
__JanWillem__

Nou, het toevoegen van de bijlagen lukt niet.

Wel kan ik zeggen dat er 3 opstarters zijn van Symantec:

1 x ccApp.exe en 2 x RegVfy.exe.
Dat laatste lijkt me dubbelop.

__JanWillem__

Inderdaad jaapstam96,
Je hebt maar 1 RegVfy.exe nodig van de twee. Maar als je er 1 van de twee uitvinkt, kijk dan of alles van Norton nog werkt, zo niet, dan vink je die weer aan en dan moet je die andere RegVfy.exe uitvinken.

In iedere geval moet er 1 keer ccApp.exe aangevinkt staat en 1 keer RegVfy.exe aangevinkt staan.

Soms kan ccApp.exe ook veel van je cpu en geheugen vergen. In dat geval kun je dan het beste dit lezen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...56c0e005a96e5&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan