• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatst beschikbaar jaar gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriskeesom

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
10
beste allen,

ik heb een bestand met twee tabbladen die relatiemanagers gebruiken om een overzicht van een klant op te stellen.
in het bestand zitten 3 grafieken en2 tabellen waar ik een beetje mee vast loop.

het gaat om de grafieken in de cellen A14:I19
om tabel C26: H26 (total revenuesK)
en tabel B37:D47

deze tabellen zijn gekoppeld aa het tabblad "voor hier je data in" in dit tabblad vultde relatiemanager meerdere cijfers in
over meerdere jaren. (hiervoor kun je ook van blad 1 gebruik maken die is er ook aan gekoppeld maar verenkelvoudigd)



Nu was mijn vraag ik heb tabellen gemaakt tot jaar 2029 maar de relatiemanager kan deze echter tot 2014 max invulen. Kan het dat de tabel
C26: H26(tabblad SCAP) automatisch de laatste 5 beschikbare jaren die ingevuld? (dus als het laatste jaar 2014 is dat deze 2014,2013,2012,2011,2010 laat zien)

Dit ook voor de tabel B37:D47 maar dan de laatste 3 jaar

en voor de eerste grafiek de laatste 4 jaar, de tweede grafiek de laatste 4 jaar en de laatste grafiek enkel het laatste jaar



Zijn deze 3 vragen mogelijk? het is namelijk z dat die relatiemanagers niet zo handig in excel zij dat ze eigenlijk alleen de cellen diegeel zijn invullen en dandat excel
automatisch er een mooi overzicht van maakt. zonder dat elke relatiemanager moet gaan puzelen.

Alvast bedankt,

Chris Keesom
 

Bijlagen

  • conceptoplevering1.xls
    181,5 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan