De afgelopen paar dagen ben ik aan het zoeken op internet naar een manier om in een cel van een werkblad de naam te plaatsen van degene die het document het laatst bewerkt en opgeslagen heeft (laatste auteur). Ik maak gebruik van Excel 2003.
Ik heb inmiddels al de datum en tijd wanneer het document het laatst is bewerkt en opgeslagen. Hiervoor heb ik de volgende code gebruikt:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("Blad1").Range("b2").Value = Now()
ActiveWorkbook.Save
End Sub
Nu heb ik allerlei andere codes geprobeerd, zoals onderstaande:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Sheets("Blad1").Range("A1").Value = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Last Save Time")
Sheets("Blad1").Range("A2").Value = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Last Author")
End Sub
Alleen wat ik ook doe, het lukt niet. Heeft iemand misschien een idee hoe ik de laatste auteur kan integreren in de eerste code, zodat die verschijnt in cel B3 of eventueel een andere manier waarmee ik beide onder elkaar kan tonen? Alvast bedankt.
Ik heb inmiddels al de datum en tijd wanneer het document het laatst is bewerkt en opgeslagen. Hiervoor heb ik de volgende code gebruikt:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("Blad1").Range("b2").Value = Now()
ActiveWorkbook.Save
End Sub
Nu heb ik allerlei andere codes geprobeerd, zoals onderstaande:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Sheets("Blad1").Range("A1").Value = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Last Save Time")
Sheets("Blad1").Range("A2").Value = ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Last Author")
End Sub
Alleen wat ik ook doe, het lukt niet. Heeft iemand misschien een idee hoe ik de laatste auteur kan integreren in de eerste code, zodat die verschijnt in cel B3 of eventueel een andere manier waarmee ik beide onder elkaar kan tonen? Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: