• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatst gevulde cel in rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk05

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
wie o wie kan mij helpen?
In de bijlage heb ik een werkblad waarin de laatste gevulde cel van de rijen E t/m N weergegeven zal moeten worden in kolom D.
Is dit met één formule te doen? De optie ALS kan maar voor 7 cellen aangegeven worden.
Is er nog een mogelijkheid?
Alvast bedankt!

Bijlagen

Je kan toch gewoon een som maken ?

=SOM(E3:N3)

of bedoel je de laagste ??

edit.

Sorry ik lees de vraag verkeerd !!!
Ik snap hem nu
Ga ik ff over denken. Kan wel

Laatst bewerkt:

Sorry voor de onduidelijkheid.
Ik bedoel dat vanaf de kolommen A t/m N de laatste gevulde cel weergegeven moet worden. De ene jeer is dit in kolom L dan weer in kolom L, M of N.
Dus dat de formule in bv cel D3 kijkt in welke cel de laatste prijs staat. Dat kan dus de cel E3 t/m N3 zijn.

edit.

Sorry ik lees de vraag verkeerd !!!
Ik snap hem nu
Ga ik ff over denken. Kan wel

ok bedankt! ik las de edit nadat ik mijn antwoord geplaatst had.

Als aan de voorwaarde wordt voldaan dat elk jaar de prijs stijgt:

Code:
=MAX(E3:Z3)

Cobbe

@ Geep,
Jouw formule kijkt naar de laatst ingevulde cel - tekst of getal dat maakt niet uit.
Met deze kijkt hij alleen naar een getal en negeert de tekst (en hij is korter):
Code:
=ZOEKEN(9,9999*EXP(10);E3:N3)

@ Geep,
Jouw formule kijkt naar de laatst ingevulde cel - tekst of getal dat maakt niet uit.
Met deze kijkt hij alleen naar een getal en negeert de tekst (en hij is korter):
Code:

Perfect! zo is ie helemaal goed.
Bedankt!!!!

Als aan de voorwaarde wordt voldaan dat elk jaar de prijs stijgt:

Code:
=MAX(E3:Z3)

Cobbe

deze had ik ook bedacht ja, maar het ging erom dat de laatste gevulde cel zichtbaar werd.
Toch bedankt voor je reactie.

Henk05,

Wil je de vraag dan nog even op opgelost/afgehandeld zetten?

Dank,

@ Geep,
Code:

Beste Greep,
is er ook nog een mogelijkheid om de een nalaatste waarde weer te geven?
Alvast bedankt.

@ Geep,
Code:

Thankyou,

is er middels deze formule ook een mogelijkheid om de een na laatste waarde weer te geven?
Alvast bedankt

Of deze in kolom D
Code:
=INDIRECT(ADRES(RIJ();GROOTSTE(ALS(ISGETAL($E3:$N3);KOLOM($E3:$N3));[COLOR="Red"][B]1[/B][/COLOR])))
Als je de 1 verander in een 2 zoekt hij de 1na laatste waarde op in een 3 de 2na laatste etc.
ook als matrixformule afsluiten dus met CTRL+SHIFT+ENTER ipv enter

Of deze in kolom D
Code:
=INDIRECT(ADRES(RIJ();GROOTSTE(ALS(ISGETAL($E3:$N3);KOLOM($E3:$N3));[COLOR="Red"][B]1[/B][/COLOR])))
Als je de 1 verander in een 2 zoekt hij de 1na laatste waarde op in een 3 de 2na laatste etc.
ook als matrixformule afsluiten dus met CTRL+SHIFT+ENTER ipv enter

ok, bedankt weer.
Wat is het leven toch simpel hè?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan