• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatst gevulde cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin2011

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Hallo,

Ik heb een excel bestand waarin automatisch de totaalwaardes van de jaren (uit een ander bestand) worden geladen. Nou wil ik in cel A4 de waarde tonen die het meest actueel is (4 dus). Maar zodra er in het andere blad de waarde van 2010 vrijkomt moet die dus in cel A4 weergeven worden.
Aangezien het automatisch moet gebeuren staat er nu onder 2010, 2011 etc. #VERW! (bestand bestaat nog niet)

Het probleem is dus:
Excel moet automatisch de laatste waarde vinden die voor de foutmelding zit.

In het voorbeeld heb ik geen linken gebruikt maar het voor het gemak even gewoon zelf ingevuld.

Alvast bedankt voor de moeite!

Bijlagen

Ik hoop dat je hier war aan hebt,
Deze formule geeft het laatste getal uit kolom A. in dit geval van A2 tot en met A200 is er een fout dan geeft hij niets weer. Selecteer in de formule het bereik A2:A200 en verander dit naar het bereik wat jij wilt (2x). let wel: de bestanden moeten openstaan voor het bijwerken.
Code:
=ALS(ISFOUT(ZOEKEN(9,9999*EXP(10);A2:A200));"";ZOEKEN(9,9999*EXP(10);A2:A200))
Succes,
Martin

Als ik het verhaal lees, kom ik tot deze oplossing.
Code:
=ALS(ISFOUT(ZOEKEN(9,9999*EXP(10);A2:J2));"";ZOEKEN(9,9999*EXP(10);A2:J2))

Erg bedankt voor jullie antwoorden!
Toch werkt het niet helemaal in de bestanden die ik zelf heb.
Ik dacht zelf meer aan een functie die zoekt naar de meest rechtse cel die een waarde bevat die hoger dan 1 is, echter weet ik zo niet wat de formule is die de meest rechtse cel zoekt.

Ik dacht zelf meer aan een functie die zoekt naar de meest rechtse cel die een waarde bevat die hoger dan 1 is, echter weet ik zo niet wat de formule is die de meest rechtse cel zoekt.

Ja, dat is toch deze formule, mits een kleine aanpassing, opdat je er een voorwaarde aan stelt.

Matrixformule.
Dus niet Enter, maar Ctrl+Shift+Enter.

Als het >1 moet zijn, haal je de = teken hier (>=1) tussen weg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, dat is toch deze formule, mits een kleine aanpassing, opdat je er een voorwaarde aan stelt.

Matrixformule.
Dus niet Enter, maar Ctrl+Shift+Enter.

Als het >1 moet zijn, haal je de = teken hier (>=1) tussen weg.

Ik heb dankzij jullie hulp deze formule werkend gekregen maar zit met nog een vraag.
Ik wil het resultaat op een andere sheet weergeven en dit lukt mij niet door simpelweg naar een andere sheet te verwijzen.
Is dit niet mogelijk of doe ik iets fout?

Thanks!

Code:
=ALS(ISFOUT(ZOEKEN(9,9999*EXP(10);ALS(Blad1!A2:J2>=1;Blad1!A2:J2)));"";ZOEKEN(9,9999*EXP(10);ALS(Blad1!A2:J2>=1;Blad1!A2:J2)))
Na kopiëren vanaf hier, druk F2 en daarna Ctrl+Shift+Enter.
Succes

Code:
=ALS(ISFOUT(ZOEKEN(9,9999*EXP(10);ALS(Blad1!A2:J2>=1;Blad1!A2:J2)));"";ZOEKEN(9,9999*EXP(10);ALS(Blad1!A2:J2>=1;Blad1!A2:J2)))
Na kopiëren vanaf hier, druk F2 en daarna Ctrl+Shift+Enter.
Succes

Thanks man!
Het werkt!
Dank voor je snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan