Beste helpers,
Ik heb een bestelblad in excel. Als ik in kolom 1 het maximale aantal van 37 selecties heb bereikt, dan verschijnt een melding. Na het drukken op OK worden alle lege velden in kolom 1 geblokkeerd. Zodra ik een kruisje (selectie) weg haal, dan worden de velden weer vrijgegeven. Op zich werkt dit goed, maar in mijn geval wordt dan de laatste ingevulde cel uit die kolom geselecteerd. Dit is lastig omdat er ruim 1400 regels zijn. Wat ik zou willen is dat na het uitvoeren van de code de cel wordt geselecteerd die als laatste is ingevuld. Zie hieronder de code.
Weet iemand raad? Mijn dank is groot.
Groet Harry
Ik heb een bestelblad in excel. Als ik in kolom 1 het maximale aantal van 37 selecties heb bereikt, dan verschijnt een melding. Na het drukken op OK worden alle lege velden in kolom 1 geblokkeerd. Zodra ik een kruisje (selectie) weg haal, dan worden de velden weer vrijgegeven. Op zich werkt dit goed, maar in mijn geval wordt dan de laatste ingevulde cel uit die kolom geselecteerd. Dit is lastig omdat er ruim 1400 regels zijn. Wat ik zou willen is dat na het uitvoeren van de code de cel wordt geselecteerd die als laatste is ingevuld. Zie hieronder de code.
Weet iemand raad? Mijn dank is groot.
Groet Harry
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.ScreenUpdating = False
If Range("A1") = 37 Then
ActiveSheet.Unprotect
ActiveSheet.Range("$A$3:$A$1450").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="="
Selection.End(xlDown).Select
Range(Selection, Selection.End(xlUp)).Select
Selection.Locked = True
Selection.FormulaHidden = False
ActiveSheet.Range("$A$3:$A$1450").AutoFilter Field:=1
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True _
, AllowFiltering:=True
MsgBox "U heeft het maximum van 37 bestelregels bereikt."