Hallo,
Ik blijf maar stoeien met een formulier dat net een NIEUW record heeft ontvangen uit een ander, registratieformulier.
Wat doe ik:
Na een dubbelklik actie kan de gebruiker een nieuwe registratie doen in een ANDER formulier.
Als de registratie voltooid is kom ik terug in het eerste formulier, is het record bijgeschreven in de tabel waar dit formulier gebruik van maakt, so far so good.
Wat wil ik:
het NET NIEUW ingevoerde record in het formulier tonen zodat een (vervolg) registratie afgemaakt kan worden.
(Anders moet er eerst weer een <ctr F> plaatsvinden, terwijl ik al weet dat het gewenste record getoond moet worden.)
Doordat er een Form.Requery aanwezig is zal het nieuwe record bekend gemaakt zijn aan de (het) recordset MAAR....
het nieuwe record ligt dan niet meer achterop.
Er is een uniek kenmerk in data, met behulp van een QUERYDEF laat ik een sorteeractie los zodat het laatst toegevoegde record als eerste in de (het) recordset aanwezig is.
Maar ..... ik zie dit NIET terug in mijn formulier, deze toont helaas het eerste record, daar waarmee ik de hele sessie al mee begonnen was.
Wat doe ik fout?
Hieronder de gebruikte code:
Hulp is zeeeeer welkom.
Al vast bedankt voor de te nemen moeite, Ronald
Ik blijf maar stoeien met een formulier dat net een NIEUW record heeft ontvangen uit een ander, registratieformulier.
Wat doe ik:
Na een dubbelklik actie kan de gebruiker een nieuwe registratie doen in een ANDER formulier.
Als de registratie voltooid is kom ik terug in het eerste formulier, is het record bijgeschreven in de tabel waar dit formulier gebruik van maakt, so far so good.
Wat wil ik:
het NET NIEUW ingevoerde record in het formulier tonen zodat een (vervolg) registratie afgemaakt kan worden.
(Anders moet er eerst weer een <ctr F> plaatsvinden, terwijl ik al weet dat het gewenste record getoond moet worden.)
Doordat er een Form.Requery aanwezig is zal het nieuwe record bekend gemaakt zijn aan de (het) recordset MAAR....
het nieuwe record ligt dan niet meer achterop.
Er is een uniek kenmerk in data, met behulp van een QUERYDEF laat ik een sorteeractie los zodat het laatst toegevoegde record als eerste in de (het) recordset aanwezig is.
Maar ..... ik zie dit NIET terug in mijn formulier, deze toont helaas het eerste record, daar waarmee ik de hele sessie al mee begonnen was.
Wat doe ik fout?
Hieronder de gebruikte code:
Code:
Private Sub Registernummer_DblClick(Cancel As Integer)
Dim strName As String, strWhere As String
'---- t.b.v Querydef samenstellen
Dim dbs As Database
Dim rs As DAO.Recordset
Dim strsql As String
Dim strqueryname As String
Dim qrydef As QueryDef
strName = "NIEUW"
strWhere = "[Registernummer] = '" & strName & "'"
On Error Resume Next
Set dbs = CurrentDb
strqueryname = "qrytijdelijk"
dbs.QueryDefs.Delete strqueryname
strsql = "SELECT * from QryOnderhFotos ORDER BY FotoID DESC;"
If vbYes = MsgBox("Wil je een nieuw Schip registreren?", vbYesNo + vbQuestion + vbDefaultButton2, gstrAppTitle) Then
' Het formulier FrmOnderhSchepen zal worden geopend om het nieuwe Schip in te kunnen voeren
'' DoCmd.OpenForm "FrmOnderhSchepen", acNormal, , , acFormAdd, acDialog, strName
DoCmd.OpenForm "FrmOnderhSchepen", DataMode:=acFormAdd, WindowMode:=acDialog, OpenArgs:=strName
' Beginnen met het bijwerken van de Fototabel a.h.v eventuele wijzigingen in de Schepentabel
' Afzetten boodschappen die voortkomen uit de Bijwerk Queries, want dat weten we al
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.OpenQuery ("QryUpdShepen2Fotos")
DoCmd.OpenQuery ("QryUpdRegisternummer2Fotos")
' Weer aanzetten van de boodschappen
DoCmd.SetWarnings True
Forms!Frmonderhfotostst.Form.Requery
Set qrydef = dbs.CreateQueryDef(strqueryname, strsql)
Set rs = qrydef.OpenRecordset
Forms!Frmonderhfotostst.Form.RecordSource = Recordset
Hulp is zeeeeer welkom.
Al vast bedankt voor de te nemen moeite, Ronald