• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatst toegevoegde waarde in berekening plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

Het zal wel heel simpel zijn maar ik vind het gewoon niet:

Weet iemand hoe ik vanuit een kolom met gegevens steeds de laatst toegevoegde waarde van die kolom in een berekening laat meenemen?

Alvast bedankt voor reacties.

Ik weet niet of je dit zoekt.

Extra/Opties/Berekenen/Berekening-Automatisch

Dank voor je reactie. Alhoewel het niet is wat ik zoek.

Concreet: ik heb een Excelbestand van hardloopprestaties. Na elke run worden gegevens van hartslagmeter, afstanden en tijden etc toegevoegd. Eén van die waarden is het lichaamsgewicht. Daarmee kun je de z.g. "Body Mass index" berekenen. Dit is lichaamsgewicht gedeeld door het kwadraat van de lichaamslengte. De waarde "gewicht" is dus het enige wat wijzigt. Om de uitkomst actueel te houden moet dus steeds het laatst ingevoerde gewicht in de berekening worden meengenomen. Dit kan ook wel handmatig maar automatisch vind ik veel mooier. Ik dacht dat, naast opties als "max", "min", "gemiddelde" etc, ook wel iets als "laatste" zou bestaan maar die staat er nou net niet tussen....

Verhip, dat is 'm :) Was ik zelf niet op gekomen. Had al in de berichten van Excel rondgeneusd maar deze is mij blijkbaar ontgaan.

Bern@rd en Testje, bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan