Laatste 14 dagen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japie82

Verenigingslid
Lid geworden
14 nov 2001
Goedenavond,

In een (MySQL) tabel heb ik 1500+ timestamps staan, helaas zijn dit gewone integers.

Nu wil ik graag de laatste 14 dagen uit deze integers zien te krijgen, dus in de vorm:
PHP:
date("d-m-Y");

Met een query zal dit niet gaan lukken denk ik :D
Dus ik zal dit met een script moeten gaan doen.

Heeft iemand een handig idee?
Iemand met een briljante ingeving?

De integers zijn dus willekeurig, inclusief uren en minuten, niet alleen de dagen, maanden en jaren.

Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:

Laatst bewerkt:
Mischien dat je een explode ofzo op de datum uit je database kan loslaten. Dat er 3 integers ontstaan, en dan controleert welke dag, maand en jaar het vandaag is en die waardes met elkaar vergelijkt oid.
Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk:rolleyes:
Succes!

Ik werk met de 'time()' functie om de tijd in de database te pleuren (wordt dan ook een integer).

Om dan de tijd weer terug naar 'normaal' te brengen gebruik ik dit:
PHP:
date("d-m-Y",$time);
$time is dan de tijd uit de database :)

Misschien dat dit je helpt? :):thumb:

Dank voor de reacties.

Geplaatst door eisdatop
Mischien dat je een explode ofzo op de datum uit je database kan loslaten. Dat er 3 integers ontstaan, en dan controleert welke dag, maand en jaar het vandaag is en die waardes met elkaar vergelijkt oid.
Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk:rolleyes:
Succes!

Zoiets zat ik ook aan te denken, maar daar is geen explode voor nodig, dat kan met de methode die aaajeetee hieronder noemt.

Geplaatst door aaajeetee
Ik werk met de 'time()' functie om de tijd in de database te pleuren (wordt dan ook een integer).

Om dan de tijd weer terug naar 'normaal' te brengen gebruik ik dit:
PHP:
date("d-m-Y",$time);
$time is dan de tijd uit de database :)

Misschien dat dit je helpt? :):thumb:

De manier om die timestamp naar een datum om te zetten ken ik idd, maar het gaat me meer om hier de laatste 14 dagen uit te filteren.

De timestamps worden trouwens wel in oplopende volgorde aan de tabel toegevoegd, dus ik dacht eraan om alle timestamps te selecteren, achteraan beginnend, dan de eerste timestamp omzetten in een dag, deze in een array zetten en zo elke timestamp omzetten en kijken of deze al in de array staat. Zo niet voeg ik hem toe, staat ie al wel in de array dan bekijk ik de volgende timestamp, net zolang tot ik 14 dagen in de array heb staan. :D

Ah Japie.. Je stelt me teleur :D

In 1 dag zitten 86400 seconden. Je wilt van de laatste 14 dagen de rijen uit de tabel ophalen. Dat zijn dus 86400s * 14d = 1209600s. Dan kan je query hier op lijken.

PHP:
$query = 'SELECT * FROM tabel WHERE timestamp >= ' . ( time () + 1209600 ) . ' LIMIT 0,50' );

Zoiets :p

Leuk bedacht.. maar er kunnen wel 100 timestamps op 1 dag vallen.. :p

Try again :D

Dus ik wil 14 'DISTINCT' dagen.. :cool:

Ik denk dat je ideetje met die array het beste gaat werken.. zo zou ik het iig wel oplossen :)

Geplaatst door Japie82
Nu wil ik graag de laatste 14 dagen uit deze integers zien te krijgen, dus in de vorm:
PHP:
date("d-m-Y");

Met een query zal dit niet gaan lukken denk ik :D
Hint: de MySQL functie FROM_UNIXTIME().

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Japie82
Leuk bedacht.. maar er kunnen wel 100 timestamps op 1 dag vallen.. :p
Ja he, maar dat heb je niet verteld :D

Waarom prop je er geen DISTINCT of GROUP BY dan bij ? :p

Geplaatst door JPeetje
Hint: de MySQL functie FROM_UNIXTIME().

Danku, dat was de tip waar ik iets aan had :thumb:

Geplaatst door masterprut

Ja he, maar dat heb je niet verteld :D

Waarom prop je er geen DISTINCT of GROUP BY dan bij ? :p

Denk niet dat ik daarmee ver was komen.. laat maar.. ik heb het nu al :p

En nu nog even laten zien wat je er mee hebt gedaan natuurlijk!

Geplaatst door Naomi
En nu nog even laten zien wat je er mee hebt gedaan natuurlijk!
Spammertje.

Bovendien:
1) Je kan het zien door ff bij 'm langs te gaan, je komt vaak zat bij 'm over de vloer neem ik aan :p
2) Alsof jij PHP kent :rolleyes:
3) Mensen die hier mee bezig zijn, kunnen 't zelf ook wel in elkaar prutsen ... Zo moeilijk is FROM_UNIXTIME echt niet.

Geplaatst door JPeetje
Bovendien:
1) Je kan het zien door ff bij 'm langs te gaan, je komt vaak zat bij 'm over de vloer neem ik aan :p
2) Alsof jij PHP kent :rolleyes:
3) Mensen die hier mee bezig zijn, kunnen 't zelf ook wel in elkaar prutsen ... Zo moeilijk is FROM_UNIXTIME echt niet.

1) Ik heb het voor haar gebruikt, ze kent het resultaat, dus haar opmerking sloeg niet op zichzelf.
2) De opmerking heeft niets met PHP te maken :rolleyes:
3) Als je de functie kent is er idd niets aan, maar gelukkig kent niet iedereen de hele library uit z'n hoofd.

Toch bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan