Laatste 3 regels uit cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swisser

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2013
Beste experts,

Met behulp van een macro wil ik de rijhoogte kunnen varieren, dat wil zeggen 1 macro om alleen de laatste 3 regels te zien en 1 om alle regels te zien.
Nu is het probleem dat ik wel de rijhoogte kan veranderen, maar niet de laatste 3 regels zie, ik heb al van alles geprobeerd zoals met Alignment, maar dat werkt niet.
Wie weet de oplossing?

Zie bijgaand voorbeeld.

Bij voorbaat dank!Bekijk bijlage TestWerkbladRijHoogte.xlsm

Alleen voor cel A3 (de originele waarden zijn anders weg).
Ook in ThisWorkbook staat code.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank voor je snelle reactie.

Jouw oplossing laat inderdaad de laatste 3 regels zien. Maar omdat ik een blad heb met meer dan 1500 regels en daardoor zo'n 7500 cellen waarvoor ik graag de instelling 'alleen de laatste 3 regels zichtbaar' zou hebben, zou ik liever een oplossing hebben die niet de inhoud van de cellen aantast. Bij voorkeur eentje die valt in de categorie 'navigatie'. Dat van die 7500 cellen had ik er niet bijverteld, dat verandert enigszins het oplossingsgebied.

Ik had gehoopt dat het werkte met VerticalAlignment xlBottom, maar dat werkt dus niet.

Overigens kan ik jouw oplossing wel goed gebruiken voor een andere nog toe te voegen modaliteit: een formulier met een update van de celinhoud.

Best!

Code:
Sub CelHoogteInstellen()
    With Range("A3")
        .Value = Mid(Split(.Value, vbLf & Split(.Value, vbLf)(UBound(Split(.Value, vbLf)) - 3))(1), 2)
    End With
    Rows.AutoFit
End Sub

Dank,

de oplossing werkt inderdaad om 3 regels te zien (en gebruik ik graag voor de nog toe te voegen modaliteit), maar ik kan daarna niet meer terug naar de volledige inhoud.
De bedoeling is om te kunnen switchen tussen weinig info zichtbaar, maar wel de meest recente, en alle info zichtbaar.

Ik zoek het echt in de sfeer van wat ik noem een navigatie-oplossing, dus zonder iets aan de celinhoud te veranderen.
Ik hoop dat dit 'technisch' mogelijk is.

Dat van de userform ontgaat mij even.

Ik wil met 1 druk op de knop alle cellen in mijn hele werkblad een rijhoogte geven, zodanig dat de laatste 3 regels zichtbaar zijn. Dit om het navigeren te versnellen. Als ik meer inhoud van een cel wil zien, klik ik op de knop rijhoogte.autofit.

Het punt is dat zodra de rijhoogte wordt aangepast, ik niet meer de laatste regels zie, maar de bovenste, of als ik voor centreren kies een gecentreerde variant. Maar dus niet de onderste regels, terwijl het logischerwijs met vertical.alignment = xlBottom zou moeten kunnen. Kennelijk verandert er iets in de celreferentie op het moment dat de rijhoogte wordt gefixeerd. WIE KENT DE TRUC om dit op te lossen?

Hallo allemaal,

helaas heb ik nog geen oplossing voor mijn probleem. Hoe kan ik de rijhoogte verkleinen en toch de laatste regels zien?
Of kan dit echt niet, dan hoor ik het ook graag.

Hartelijke groet!

Dank je,

de laatste 3 regels zijn inderdaad prima zichtbaar.
Maar als ik met die instelling iets in de cel ga veranderen, dan verdwijnt dat weer als ik de hele inhoud wil zien.
Omdat het veel cellen betreft en veel wijzigingen wordt het gecompliceerd om dat allemaal te verwerken in een macro, en het schiet ook zijn doel voorbij.

Ik heb een groot werkblad en de inhoud van de cellen raakt aardig vol. Met een optie de laatste 3 regels (beetje willekeurig, kan ook meer of alleen laatste regel zijn) zichtbaar is het veel gemakkelijker navigeren. Ik zou ervoor kunnen kiezen om de inhoud van de cellen om te draaien, dus de meest recente toevoeging bovenaan, dan kan ik wel alleen de eerste 3 regels zichtbaar maken, dit werkt wel met vertical.alignment=xl.Top.
Maar alleen de laatste regels zichtbaar lukt mij maar niet. Mogelijk kan het gewoon niet met Excel en is de optie van meest recente toevoeging bovenaan de oplossing (maar is niet ideaal).

Bedankt voor de genomen moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan