HWV
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 feb 2009
Goedemiddag,
Op mijn vorige vraag heb ik een antwoord van JEC. gekregen, die het goed doet in Power Query om de laatste datum te krijgen.
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/967531-PQ-weergeven-laatste-prijs-aan-de-hand-van-datum
Nu wil ik dit toepassen in een ander bestand, maar krijg het niet voor elkaar om de juiste gegevens te krijgen.
Van de tabel wil ik per "ArticleCode" de laatste "ShipmentDate" weten.
Ik had de code aangepast van JEC, maar dan gaf hij niet de laatste datum en een foutmelding op datum.
Plus dat we maar een paar kolommen zien, en ik zou de gehele rij in de tabel willen behouden.
Ik zie niet wat ik fout doet, dus alle hulp is welkom.
Op mijn vorige vraag heb ik een antwoord van JEC. gekregen, die het goed doet in Power Query om de laatste datum te krijgen.
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/967531-PQ-weergeven-laatste-prijs-aan-de-hand-van-datum
Nu wil ik dit toepassen in een ander bestand, maar krijg het niet voor elkaar om de juiste gegevens te krijgen.
Van de tabel wil ik per "ArticleCode" de laatste "ShipmentDate" weten.
Ik had de code aangepast van JEC, maar dan gaf hij niet de laatste datum en een foutmelding op datum.
Plus dat we maar een paar kolommen zien, en ik zou de gehele rij in de tabel willen behouden.
Ik zie niet wat ik fout doet, dus alle hulp is welkom.
Code:
let
Source = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Tabel1"]}[Content],
delCols = Table.SelectColumns(Source,{"ArticleCode", "Article", "Amount", "ShipmentDate", "QuantityOrdered"}),
grp = Table.Group(delCols, {"ArticleCode", "Article"}, {{"Amount", each let tbl =_ in Table.SelectRows(tbl, each [ShipmentDate] = List.Max(tbl[ShipmentDate]))}}),
exp = Table.ExpandTableColumn(grp, "Amount", {"Amount", "ShipmentDate", "QuantityOrdered"}),
#"Geëxtraheerde datum" = Table.TransformColumns(exp,{{"ShipmentDate", DateTime.Date, type date}}),
#"Rijen gegroepeerd" = Table.Group(#"Geëxtraheerde datum", {"ArticleCode", "Article", "Amount", "ShipmentDate"}, {{"QuantityOrdered", each List.Sum([QuantityOrdered]), type number}})
in
#"Rijen gegroepeerd"