"laatste bezoek" datum volgorde

• Onderwerp starter Onderwerp starter HLD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HLD

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Ik heb een "latest visit" script in Javascript van het internet geplukt (het staat o.a. op http://rainbow.arch.scriptmania.com/ ) maar het geeft de tijd weer als "Fri, Jan 21 2005 at 17:51".

"at" omzetten in "om" is het probleem niet, maar het liefst zou ik willen dat het weergaf "Vrijdag 21 januari 2005 om 17:51".

Daarvoor moet ik érgens in het script de maand- en dagnamen opgeven, lijkt me, en érgens in het script moet het mogelijk zijn om de volgorde te veranderen enzo..... maar waar ??? Ik heb al wat omgeknoeid (tot frustrerend toe :confused: ) maar hij blijft stug volhouden met de engelse volgorde....

Weet iemand hier welke wijzigingen ik moet aanbrengen en waar ??? Alvast erg bedankt !!

Klein stukje aanpassen:

(zie http://www.byteshift.de/javascript-1415/CoreReferenceJS15/)

var days = {"zondag", "maandag", "dinsdag", "woensdag", "donderdag", "vrijdag", "zaterdag"};
var months = {"januari", "februari", "maart", "april", "mei", "juni", "juli", "augustus", "september", "oktober", "november", "december"}

function When(info){
// When
var rightNow = new Date()
var WWHTime = 0;
WWHTime = GetCookie('WWhenH')

WWHTime = WWHTime * 1

var lastHereFormatting = new Date(WWHTime); // Date-i-fy that number
var intLastVisit = (lastHereFormatting.getYear() * 10000)+(lastHereFormatting.getMonth() * 100) + lastHereFormatting.getDate()
//var lastHereInDateFormat = "" + lastHereFormatting; // Gotta use substring functions

var dayOfWeek = days[lastHereFormatting.getDay()]; //lastHereInDateFormat.substring(0,3)
var dateMonth = months[lastHereFormatting.getMonth()];//lastHereInDateFormat.substring(4,10)

var hours = "" + lastHereFormatting.getHours()
var year = lastHereFormatting.getYear()
if (year < 1000) year+=1900
var minutes = "" + lastHereFormatting.getMinutes()
if (minutes.substring(0,1) == minutes){
minutes = "0" + minutes
}
var WWHText = dayOfWeek + ", " + dateMonth + " " + year + " at " + hours + ":" + minutes// display

SetCookie ("WWhenH", rightNow.getTime(), exp)

return WWHText;
}

- Grinny -

Real programmers don't comment their code. It was hard to write, it
should be hard to understand.

Helaas, als ik dit vervang dan geeft hij mij een javascript fout "":" wordt verwacht" en "Object wordt verwacht"........

De fouten liggen dan bij de eerste var days = en bij de if (Count()==1){ in de body van het document....

Ik krijg deze fout zowel als ik het stukje van var expDays = 30; vervang als wanneer ik die var days er achter zet.....

Wat doe ik fout ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan