• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste cel met formule in kolom kopieren

LDG

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
55
Hoy,

In een kolom met opeenvolgende data was ik op zoek naar een methode om de laatste cel onderaan, met een formule te kopieren naar de volgende cel met behoud van de formule.

Tot hier toe kan ik naar de laatste cel gaan, die te kopieren en te plakken in de nieuwe cel, maar dan heb ik enkel de waarde gekopieerd. Alle cellen refereren naar de "vorige cel+1" (in dit geval datums, maar ik vermoed niet relevant voor de vraag).

Dus in mensentaal: ga naar de laatst actieve cel in een kolom, kopieer die met behoud van de formule en kleef in de volgende cel.

Het leek mij eenvoudig maar ergens loop ik vast.

Alvast bedankt,
LDG
 
Ik weet niet of je er veel aan hebt omdat ik de vraag (hopelijk) duidelijk omschreven heb, maar in dit voorbeeld wil ik de onderste cel in een macro copieren naar de volgende rij met behoud van de formule.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 2
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand (11).xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 2
Neen, in VBA code, maar dat had ik niet in de titel gezet, my bad sorry.
Tot hier toe heb ik:

Selection.End(xlDown).Select
Selection.Copy
ActiveCell.Offset(1).Select
ActiveSheet.Paste

Het gaat vooral over de laatste rij, die plakt enkel de waarde van de vorige cel, maar niet de formule. Er ontbreekt wat maar er zijn zo veel uiteenlopende syntaxen en geen enkele werkt tot hier toe.
 
en wanneer moet dat erin komen, na een druk op een knop of bij het openen van het blad of het bestand?
 
Met druk op een knop. Ik heb de rest van macro kunnen samenstellen, maar dat laatste lukt niet erg goed, terwijl het mij simpel lijkt.
 
Je bedoelt dit?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    lr = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
    Cells(lr + 1, 1).FormulaR1C1 = Cells(lr, 1).FormulaR1C1
End Sub
 
Terug
Bovenaan Onderaan