Laatste datum automatich in een kolom neerzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat verzacht het verhaal dan in ieder geval nog iets :)
Maak, als je overnieuw begint, dan in ieder geval gebruik van een tabelstructuur zoals ik 'm heb gemaakt in het voorbeeld. Ik snap dat je 'm qua layout ongeveer zou willen hebben als je oorspronkelijke formulier, maar dat is nog lastig. Zie daarvoor de opmerkingen die ik heb gemaakt over de continuïteit in de namen (die er niet is). Wel zou je, als de datumtabel is gekoppeld aan de hoofdtabel, met Keuzelijsten of een Doorlopend formulier alle records met datums kunnen laten zien (en eventueel invullen) op het hoofdformulier. En als je dat een beetje netjes doet, ziet dat er net zo strak, of misschien wel fraaier, uit dan je oorspronkelijke formulier. De basis van het geheel moet in ieder geval zijn dat je de datums invult op je formulier op basis van de Tracking ID. Ik zou dat laten zien in één of twee keuzelijsten (als je een keuzelijst maakt, bevat die zowel Date-In als Date-Out) en d.m.v. keuzelijsten records laten bijwerken in die keuzelijst.

hallo

ik heb nu een form gemaakt maar hoe zet ik die datums in die form

bey martijn

Als je mijn opzet hebt gevolgd, kan je verder twee kanten op. De eerste oplossing: maak een subformulier voor de datums. Hierin maak je dan records aan voor elke persoon die moet tekenen. In dat formulier kun je keuzelijsten maken waarin je de persoon kunt kiezen, en die keuzelijst kun je dan laten filteren op personen die nog niet gekozen zijn. Op die manier kun je iemand niet twee keer in de lijst zetten, en de lijst loopt vanzelf leeg.
Andere optie (die er wat fraaier uitziet): maak een keuzelijst, en zet daar alle personen met de bijbehorende datums in. Met een klik in de keuzelijst op de persoon kun je dan bij voorbeeld een Datepicker laten zien om de In- en Uit datum in te stellen, of een popup formulier waarin je de persoon en datums kiest. Ook hiervoor geldt weer dat je de personenlijst opbouwt op basis van unieke personen.

Ik heb net een tab control gemaakt en nu wil ik dat de datums in de 2de tabje komt. En ook de lege dingen

Ik heb het nu mooi en netjes die Max functie en die formelier nu wil ik dat er in een tekst veld. Dat hij de max veld - Datum van nu doet

bey martijn

Ik zie nu dat hij nog steeds alle datums pakt bij de max functie. Tewel ik mij jou advies heb opgevlogt. Hoe kan ik dit verhelpen?

Dan zou ik moeten zien hoe je de MAX functie hebt gebruikt.

Ik heb in een textbox heb ik deze formule gezet

=Max([TRACKER_DATE]![Date_IN])

Deze formule pakt de hoogste waarde uit de tabel [TRACKER_DATE]voor het veld [Date_IN], dus dat klopt wel.
Wat jij wilt, is een voorwaardelijke MAX. En daarvoor heb je de functie DMAX nodig.
En die heeft, in dummycode, ongeveer deze syntax:
Code:
=DMax("[Date_IN]";"[TRACKER_DATE]";[ID]= & [ID])
Hierbij is het veld ID de groepswaarde waarvan je de max waarde wilt hebben.

Ik weet niet hoe je de formule exact moet gebruiken, want ik weet niet hoe de db er nu uitziet. Het kan zijn dat je een komma moet gebruiken i.p.v. een puntkomma als je een US versie gebruikt bijvoorbeeld. Maak de DMAX functie met de wizard, dan maak je in ieder geval geen syntax fouten.

Yep! Ik zal er vanavond een blik op werpen (als de EK wedstrijd niet te mooi is ;) )

En waar staat die formule? Het is nu een zoekplaatje, en ik hou niet van zoekplaatjes :)

in het formulier bij REA Data's wil ik een textbox met de laatste datum er in

Dat formulier zit er niet bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan