Laatste dia laat nieuwe presentatie starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PTRCK

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Ik heb een presentatie in PowerPoint 2007 gemaakt welke allemaal foto's bevat en daardoor heel zwaar wordt.

Ik heb deze nu in meerdere presentaties opgesplitst en wens het volgende te doen:
de laatste dia van presentatie 1 laat automatisch de tweede presentatie starten enz.
Wanneer de 2de presentatie start wordt de eerste afgesloten (uit het werkgeheugen verwijderd).

Hoe kan ik dit realiseren? Ik ken niets af van macro's maken in VBA. Maar misschien is er een andere oplossing?

Met dank!

Laatst bewerkt:
Beste OctaFish,
Mijn Engels is niet zo goed.
Weet jij toevallig of je dit ook in het Nederlands kunt terugvinden op het internet?

Met dank!!!

Ik heb een voorbeeldje gemaakt a.d.h.v. de website, en het lijkt te werken. Ik zal 'm morgen posten!

Dag OctaFish,

Je beloofde me een voorbeeldje door te zenden.
Kan je dat alsnog doen a.u.b.?

Bedankt!

Ik zal dat maandag doen; gisteren te weinig op kantoor geweest, en op vrijdag werk ik niet, dus dan is het al helemaal lastig. Nog even geduld dus ;)

Hierbij een voorbeeldje. Ik heb de methode gevolgd die in de eerdere links is uitgelegd. In de Aangepaste Animatie kun je zien welke effecten gebruikt zijn.

Bijlagen

Bedankt! Ik probeer het eens uit en laat je binnenkort iets weten!

Gr. Patrick

Ik heb het zonet uitgeprobeerd en het werkt niet.
De presentatie loopt niet automatisch én er wordt niet overgeschakeld van de eerste naar de tweede presentatie.
Je zond mij twee Rar-files door. In Samenvoegen.part2.rar steekt eenzelfde file als in Samenvoegen.part1.rar. Waarom?
Ik vind ook niets terug wat de overgang zou activeren.

Gr. Patrick

Het totaalpakket is te groot voor één bestand; de file komt aardig boven de 100kb uit. Vandaar een gesplitst rar-bestand. Als je bestand1 opent, wordt alles netjes 'aan elkaar gelast', maar dat is zo te zien al gelukt, anders kon je de presentatie niet openen.
Welke PowerPoint versie gebruik je? Ik heb deze gemaakt in 2003, en daar loopt-ie prima. Al zou het kunnen dat ik het verkeerde bestand erbij heb gestoken; ik ga 'm dus nu ook thuis nog eens proberen.

Ik gebruik versie 2007. Dus dat kan geen probleem zijn, denk ik.

Het probleem is waarschijnlijk hetzelfde voor 2003 en 2007: de koppelingen in een presentatie zijn gebaseerd op volledige padnamen; als je de presentaties dus in een andere map opslaat, zal hij niet werken. Je moet dan eerst de koppelingen bijwerken.

Ik heb een nieuwe presentatie gemaakt met een macro die dat doet. Daarbij wordt er wel van uitgegaan dat de gekoppelde presentaties in dezelfde map staan als de hoofdpresentatie, wat op zich ook wel logisch is, lijkt mij.

Bij het openen van de presentatie vraagt PowerPoint (denk ik bij jou ook wel) of de koppelingen moeten worden bijgewerkt. Daar kun je in eerste instantie Nee op zeggen. Daarna moet je de macro <Bijwerken> uitvoeren, die de koppelingen opnieuw maakt met de map waarin je de presentatie op hebt geslagen. Daarna zou de presentatie moeten werken.

Bijlagen

Nu lukt het wel!

Kan ik die macro zomaar overnemen in mijn presentaties? Er zijn 4 delen.
Dat betekent dus dat ik een samenvoegpresentatie moet maken met 4 dia's?

Ik heb ook gezien dat de eerste dia van de samenvoegpresentatie terugkeert na de eerste presentatie en dat de tweede dia van de samenvoegpresentatie terugkeert na de 2de presentatie.
Kan daar iets aan veranderd worden?
Ik zou dus liever hebben dat die dia's niet terugkeren, maar dat de presentaties elkaar gewoon opvolgen. Is het ook zo dat wanneer de eerste presentatie ten einde is, deze uit het werkgeheugen verdwijnt en plaats maakt voor de tweede presentatie? Anders stapelen de Mb's zich geleidelijk aan op en heb ik aan het eind van mijn presentatie 40 Mb's in het werkgeheugen.

Oef, dat was het dan weer. Mag ik nog een reactie van jou? We zijn alleszins op de goede weg! Bedankt!

Hoe e.e.a. qua geheugen in elkaar steekt weet ik eerlijk gezegd niet, en de presentatie flow is inderdaad niet helemaal fantastisch. Wat mijn idee was, maar niet helemaal goed uitgewerkt, was om de eerste dia's van de gekoppelde presentatie op de hoofdpresentatie te zetten, en ze te verwijderen uit de bronpresentatie. Met als doel om te voorkomen dat ze twee keer worden afgespeeld.
In het brondocument, waar ik de truc uit heb gehaald (zie eerdere link) doen ze dat niet, en worden er voor elke presentatie aparte lege pagina's gemaakt. Dat kan uiteraard ook. Zoals gezegd: ik wilde in eerste instantie een voorbeeldje maken, en kijken of de techniek überhaupt wel werkt. En dat doet-ie!
De objecten die de presentaties 'afschieten' zijn overigens verborgen onder de plaatjes van de dia's van de bijbehorende subpresentatie. Dus om die te zien, moet je de achtergrondplaatjes wat kleiner maken/verschuiven; dan komen ze vanzelf naar voren.

Het probleem is niet echt opgelost. Wie kent nog een andere oplossing die volledig beantwoord aan mijn wensen?

Bedankt!:(

En wat is nu nog het probleem dan? Misschien handig om dat eerst eens te omschrijven...

De presentatie verloopt nog niet zoals ik het wens.
De eerste dia van de samenvoegpresentatie keert terug na de eerste presentatie en de tweede dia van de samenvoegpresentatie keert terug na de 2de presentatie.
Kan daar iets aan veranderd worden?
Ik zou dus liever hebben dat die dia's niet terugkeren, maar dat de presentaties elkaar gewoon opvolgen.
En als de eerste presentatie ten einde is, moet deze uit het werkgeheugen verdwijnen en plaats maken voor de tweede presentatie. Anders stapelen de Mb's zich op en heb ik aan het eind van mijn presentatie zeker 40 Mb's in het werkgeheugen.

Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan